arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸

ابهام در اجرای قانون ۹۰-۱۰ در بلیت فروشی داربی/ اطلاعات هواداران همچنان نامشخص

مدیر سامانه بلیت فروشی هوشمند ورزشگاههای کشور گفت: برای ثبت نام و تهیه بلیت داربی منتظر اطلاعات هواداران از سوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس هستیم که متاسفانه هنوز اطلاعاتی به ما ارسال نشده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

علی اصغر انتظار خیر در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از مشکلات گیت‌های ورزشگاه آزادی را تجمع بیش از حد تماشاگران پشت گیت‌ها و ایجاد مشکلات سخت‌افزاری برای عبور از گیت‌ها عنوان کرد و افزود: متاسفانه هنوز فرهنگ استفاده از گیت‌های ورزشگاه آزادی برای تماشاگران فوتبال تعریف نشده و اکثر تماشاگران به دلیل عدم تهیه بلیت الکترونیکی سعی می‌کنند با تجمع پشت گیت‌های ورزشگاه با فشار از گیت عبور کنند تا وارد استادیوم شوند. همین مساله سبب می‌شود تا سیستم سخت‌افزاری گیت‌ها به خوبی عمل نکنند و دچار مشکل شوند.

وی گفت: طی جلساتی که برای کاهش تجمع تماشاگران پشت گیت‌های ورزشگاه آزادی داشتیم پیشنهاد داده شد که بازرسی بدنی از تماشاگران در صورت امکان به جای این که بعد از گیت‌ها انجام شود قبل از گیت این کار صورت بگیرد تا فشار و ازدحام پشت گیت‌های ورزشگاه کمتر شود. البته این پیشنهاد از سوی نیروی انتظامی در حال بررسی است و منتظر پاسخ آنها هستیم.

مدیر سامانه بلیت فروشی هوشمند ورزشگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: در دو هفته‌ای که از رقابت‌های لیگ برتر سپری می‌شود هنوز بسیاری از افراد سودجو از خرید بلیت امتناع می‌کنند و تصورشان بر این است که تحت هر شرایطی از گیت عبور می‌کنند. ما مشکلی برای فروش بلیت فروشی الکترونیکی نداریم و سیستم سخت‌افزاری گیت‌ها نیز مشکل خاصی ندارند اما هنوز این فرهنگ بین مردم جا نیفتاده که برای عبور از گیت باید بلیت تهیه کنند و با فشار نمی‌توانند از گیت عبور کنند.

انتظار خبر در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که در بازی داربی استقلال میزبان است و بلیت فروشی ۹۰ درصد برای هواداران استقلال و تنها ۱۰ درصد برای هواداران پرسپولیس اختصاص پیدا می‌کند آیا در سامانه هوشمند بلیت‌فروشی الکترونیکی این مساله قید شده است یا خیر؟ گفت: قرار بر این بود که هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دلیل مجهز بودن به سیستم هواداری اطلاعات هواداران خود را برای ثبت نام و تهیه بلیت فروشی الکترونیکی در اختیار ما قرار دهند تا ما با نصب این سیستم بتوانیم متناسب با کد ملی هواداران جایگاه تماشاگران استقلال و پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی مشخص کنیم. البته هر دو باشگاه به ما قول داده بودند که اطلاعات هواداران خود را زودتر به ما برسانند تا مشکلی در این زمینه نداشته باشیم اما هنوز باشگاه‌ها پای کار نیامدند و همچنان منتظر ارسال اطلاعات هواداران از سوی دو باشگاه هستیم.

نظرات بینندگان