arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۰۳۴
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۰۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / سعید مرتضوی آزاد شد / احتمال استیضاح ترامپ در همین هفته / مهاجرت فغانی به استرالیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای بولتون درباره گزارش آژانس درباره ایران - جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید عصر شنبه در پیامی توئیتری مدعی شد که گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در پرتو قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر شده، حاکی از وجود مواد یا فعالیت‌های هسته‌ای احتمالی اعلام‌نشده از سوی ایران است.

سعید مرتضوی آزاد شد - سعید مرتضوی، دادستان سابق تهران پس از تحمل دو سوم از مدت محکومیت خود از زندان آزاد شد. پیش‌تر دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تهران، سعید مرتضوی دادستان سابق تهران را به دو سال حبس قطعی محکوم کرده بود و این حکم روز یک‌شنبه (1397/2/2) توسط مأمورین پلیس اجرا و با دستگیری وی، بعد از ظهر همان روز جهت تحمل محکومیت حبس به زندان اوین تحویل گردید.

سی‌ان‌ان: استیضاح ترامپ این هفته کلید می‌خورد - طبق گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، کمیته امور قضایی مجلس نمایندگان آمریکا هفته آینده روند تحقیقاتی را کلید می‌زند که هدف آن استیضاح رئیس‌جمهور این کشور است.

ظریف به پمپئو: معنی اخاذی دقیقا چیست؟ - محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر با ذکر نام مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نوشت: معنی اخاذی دقیقا چیست؟ آیا به معنی نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و تنبیه کسانی است که به آن عمل می‌کنند؟ آیا به معنی پیشنهاد رشوه برای دزدی نفت (ایران) و تحریم کسانی است که از انجام آن سر باز می‌زنند؟ یا شاید به معنی مجبور کردن ایران به تسلیم و یا گرسنگی دادن به مردم آن است؟ یا اینکه اقدامات اصلاحی قانونی طبق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) است؟

۴ اقدام ایران در چارچوب گام سوم - سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ۴ اقدام در چارچوب گام سوم کاهش تعهدات برجامی انجام شده که گازدهی ماشین IR۶s و راه اندازی زنجیره ۲۰ تایی ماشین IR۴ را آغاز کردیم دو مورد از این اقدامات است. این دو اقدام قرار بود از ابتدای سال یازدهم برجام آغاز شود .کمالوندی گفته فعلا بنا نداریم تغییری در نظارت‌های آژانس بدهیم و تعهدات شفاف‌سازی مانند گذشته انجام می‌شود. به گفته او، لیستی از گام‌های مختلف به شورای امنیت داده ایم؛ تا خروج از NPT را در نظر گرفته بودیم، ولی انجام ندادیم.

فغانی: به استرالیا می‌روم - علیرضا فغانی درباره موضوع مهاجرت به استرالیا گفت: خواسته‌ بچه‌هایم این بود که بتوانند در محیط دیگری تحصیل خود را ادامه دهند. به همین دلیل من هم اقامت کشور استرالیا را گرفتم و اولویت برای من تحصیل فرزندانم است و اگر خودم هم بتوانم قضاوت می‌کنم. اگر هم برای مسابقات بین‌المللی دعوت شوم به اسم کشور ایران به این مسابقات خواهم رفت و اگر روزی ایران بودم و نیاز بود که در ایران قضاوت کنم این کار را خواهم کرد. او گفت: قطعاً تا سه چهار هفته دیگر راهی استرالیا خواهیم شد. چرا که ترم زمستان در این کشور از چند هفته دیگر آغاز می‌شود.

ادعای نتانیاهو: ایران برای حمله به ما برنامه ریزی می‌کند - «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل مدعی شد که کشورهای عربی طرفدار عادی سازی روابط با این رژیم هستند. او همچنین با تکرار اتهامات خود علیه ایران ادعا کرد که ایران برای حمله به ما و حمله به بسیاری از همسایه های ما در منطقه برنامه ریزی می کند و ما باید علیه فعالیت های ایران در منطقه اقدام کنیم.

صدرالساداتی: نه در قم هستیم نه اختفای اختیاری داشتیم - صدرالساداتی روحانی معروف اینستاگرامی که از روز گذشته گفته می‌شد به همراه برادرش در حالی که از قم به سمت فرودگاه در حرکت بوده مفقود شده است، دقایقی پیش در اینستاگرام با انتشار یک استوری از حال خود خبر داد. استوری صدرالساداتی نشان می‌دهد آن‌ها در ۵ کیلومتری کیاسرند. او ضمن تکذیب اظهارات ذوالنوری رئیس کمیسیون امنیت ملی گفته "خدا به همه ما رحم کند".

نظرات بینندگان