arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۰۹۲
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۸

نرخ خودرو در بازار امروز یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸ / توقف قیمت پراید در آستانه کانال ۳۰ میلیون

امروز قیمت سمند EF۷ با کاهش یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به ۸۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده و به قیمت هفته گذشته بازگشته است. سمند LX هم امروز با کاهش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی روبرو است و در بازار ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. قیمت پراید ۱۱۱ در بازار ۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد و تقریبا هفت میلیون بالاتر از قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شود. پراید ۱۳۱ در بازار بعد از کاهش قیمتی که هفته گذشته پشت سر گذاشت، روی ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ایستاده و پراید وانت تقریبا ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قمیت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
بازار خودرو یک روز مانده به تعطیلات تاسوعا و عاشورا به خواب رفته و خبری از تغییر قیمت در این بازار نیست. اغلب محصولات ایران خودرو به جز سمند و تیبا ۲ در بازار با همان قیمت‌های روز گذشته خرید و فروش می‌شوند. همچنین امروز قیمت انواع جک از سری محصولات کرمان‌موتور تا سه میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. 
 
قیمت روز محصولات ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸
 
محصولات ایران خودرو امروز به کلی سر جایشان متوقف شده‌اند. طوری که تنها سمند در بازار امروز دچار تغییر قیمت شده و دیگر محصولات همچنان با قیمت‌های قبلی خرید و فروش می‌شوند. امروز قیمت سمند EF۷ با کاهش یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به ۸۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده و به قیمت هفته گذشته بازگشته است. سمند LX هم امروز با کاهش قیمت ۲۰۰ هزار تومانی روبرو است و در بازار ۷۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.  

پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مثل روز‌های گذشته ۷۸ میلیون تومان است و خیال ارزان شدن ندارد. باید توجه داشته باشید که قیمت مصوب این محصول در کارخانه حدود ۱۱ میلیون تومان کمتر و ۶۷ میلیون تومان در نظر گرفته می‌شود. پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با کاهش قیمتی که روز‌های قبل تجربه کرده بود، امروز روی ۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ایستاده و تقریبا ۱۴ میلیون بالاتر از قیمت مصوب کارخانه فروخته می‌شود. این اختلاف درباره پژو ۲۰۶ صندوق‌دار کمتر است. این محصول در بازار ۹۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت دارد که تقریبا ۱۲ میلیون بیشتر از قیمت مصوب کارخانه است.  

پژو ۴۰۵ با همان قیمت‌های هفته پیش در بازار ظاهر شده. طوری که پژو ۴۰۵ GLX حدود ۷۱ میلیون تومان است و پژو ۴۰۵ GLX دوگانه‌سوز با اختلاف سه میلیونی، حدود ۷۴ میلیون تومان فروخته می‌شود. باید توجه داشته باشید که قیمت مصوب کارخانه برای این محصول حدود ۹ میلیون تومان پایین‌تر و معادل ۶۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. این اختلاف قیمت درباره پژو ۴۰۵ SLX بیشتر می‌شود. هرچند ایران خودرو قیمت این محصول را ۶۸ میلیون تومان در نظر می‌گیرد، اما در بازار قیمت آن به ۸۰ میلیون تومان می‌رسد.  

پژو پارس و رانا وضعیت مشابهی نسبت به دیگر محصولات ایران خودرو دارند. امروز قیمت پژو پارس بدون تغییر نسبت به روز گذشته حدود ۹۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است و ۱۳ میلیون تومان بالاتر از قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شود. رانا هم با اختلاف ۹ میلیونی نسبت به قیمت مصوب، حدود ۷۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار قیمت دارد.  
 
دنا معمولی تیپ ۲ همچنان ۱۰۹ میلیون تومان و دنا پلاس توربو شارژ همچنان ۱۶۷ میلیون تومان در بازار فروخته می‌شود. دیگر خبری از این دو محصول در کارخانه ایران خودرو نیست و فروش آن‌ها متوقف شده. به جای دنا و دنا پلاس توربو، ایران خودرو دنا پلاس تیپ ۱ عرضه می‌کند که قیمت آن در بازار ۱۱۹ میلیون و در کارخانه ۱۱۱ میلیون تومان است.  

قیمت روز محصولات ایران خودرو امروز یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان
۵۴,۰۰۰,۰۰۰
۵۴,۰۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۳,۵۰۰,۰۰۰
۷۳,۷۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۸۱,۴۰۰,۰۰۰
۸۳,۰۰۰,۰۰۰
۶۹,۷۷۳,۰۰۰
پژو GLX 405
۷۱,۰۰۰,۰۰۰
۷۱,۰۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۱,۵۰۰,۰۰۰
۹۱,۵۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۷۸,۰۰۰,۰۰۰
۷۸,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۳,۵۰۰,۰۰۰
۹۳,۵۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۳,۲۰۰,۰۰۰
۹۳,۲۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۰۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۰۹,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
دنا پلاس تیپ 1
۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۰,۹۳۴,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
پژو 207 دنده‌ای
۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۴,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۵۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۵۷,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۲۷,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰

 

قیمت روز محصولات سایپا در بازار امروز یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸
 
امروز اغلب محصولات سایپا بدون تغییر سر جایشان ایستاده‌اند. تنها تیبا صندوق‌دار امروز با با افزایش ناچیز 100هزار تومانی به حدود 49هزار و 500هزار تومان رسیده است. تیبا ۲ همچنان سر جایش ایستاده و تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. طوری که در بازار ۵۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و تقریبا چهار میلیون با قیمت مصوب کارخانه اختلاف دارد. ساینا امروز مثل روز‌های گذشته روی ۵۵ میلیون ایستاده و خرید آن از بازار تقریبا یک میلیون کمتر از قیمت کارخانه تمام می‌شود. 
 
قیمت روز پراید امروز یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸
 
کاهش قیمت پراید در بازار به طور موقت متوقف شده است. امروز پراید هاچ‌بک یا همان سایپا ۱۱۱ در بازار ۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت دارد و تقریبا هفت میلیون بالاتر از قیمت کارخانه خرید و فروش می‌شود. پراید سایپا ۱۳۱ در بازار بعد از کاهش قیمتی که هفته گذشته پشت سر گذاشت، روی ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان ایستاده و پراید وانت تقریبا ۴۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قمیت دارد.

قیمت روز محصولات سایپا امروز یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت گذشته (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۶,۹۰۰,۰۰۰
۴۶,۹۰۰,۰۰۰
۳۹,۹۴۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۲,۳۰۰,۰۰۰
۴۲,۳۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۲,۸۰۰,۰۰۰
۴۲,۸۰۰,۰۰۰
۴۰,۳۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۴۹,۵۰۰,۰۰۰
۴۹,۴۰۰,۰۰۰
۴۳,۷۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۴,۹۰۰,۰۰۰
۵۴,۹۰۰,۰۰۰
۵۱,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۵,۰۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰

 

قیمت محصولات کرمان موتور امروز یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸
 
امروز محصولات کرمان‌موتور بعد از مدت‌ها با کاهش قیمت مواجه شده‌اند. طوری که قیمت جک J۴ در بازار حدود سه میلیون تومان ارزش خود را از دست داده و در بازار با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. این در حالی است که کارخانه کرمان موتور همچنان قیمت این محصول را ۱۰ میلیون بیشتر و حدود ۱۵۰ میلیون تومان در نظر می‌گیرد. جک S۳ امروز کاهش قیمت کمتری را تجربه می‌کند. این محصول تقریبا یک میلیون ارزان شده و به ۱۸۶ میلیون تومان رسیده. باید توجه داشته باشید که کرمان موتور قیمت این محصول را حدود ۲۴ میلیون تومان بیشتر و رقمی معادل ۲۱۰ میلیون تومان در نظر می‌گیرد. این اختلاف قیمت درباره جک S۵ به اوج خود می‌رسد. کارخانه اصرار دارد که این ماشین را در طرح‌های فروش ۳۰۱ میلیون تومان در نظر بگیرد و این در حالی است که با ۳۸ میلیون تومان هزینه کمتر یعنی با بودجه ۲۶۳ میلیونی، این ماشین را از بازار خرید. به خصوص که امروز قیمت آن دو میلیون تومان کاهش پیدا کرده است.  

قیمت روز محصولات کرمان موتور امروز یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۴۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۶,۰۰۰,۰۰۰
۱۸۷,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۶۳,۰۰۰,۰۰۰
۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰

 

قیمت روز محصولات مدیران خودرو امروز یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸
 
قیمت انواع MVM از سری محصولات مدیران خودرو تغییر خاصی نسبت به روز‌های قبل ندارد. قیمت MVM X۳۳ در بازار همچنان مثل روز گذشته ۲۰۵ میلیون تومان است و تقریبا ۳۱ میلیون تومان کمتر از قیمت کارخانه است. باید توجه داشته باشید که کارخانه مدیران خودرو قیمت محصولات خود را بالاتر از آنچه که در بازار خرید و فروش می‌شود در نظر می‌گیرد. این مورد محدود به MVM X۳۳ نیست. دیگر محصولات هم وضعیت مشابهی دارند.  MVM X۲۲ اتوماتیک در بازار ۱۷۴ میلیون تومان فروخته می‌شود، اما کارخانه روی رقم ۱۹۵ میلیون تومان اصرار می‌کند. اختلاف قیمت بازار و کارخانه برای MVM X۲۲ دنده‌ای بیشتر است. طوری که می‌توان این ماشین را در بازار حدود ۱۴۴ میلیون تومان به صورت نقدی خرید، اما کارخانه آن را ۱۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌فروشد. همچنین MVM ۳۱۵ هاچ‌بک در بازار ۱۱۵ میلیون تومان است و با این حال کارخانه قیمت آن را ۱۴۰ میلیون در نظر می‌گیرد.
 

قیمت روز محصولات مدیران خودرو امروز یکشنبه ۱۷ شهریور ۹۸ مطابق جدول زیر است:

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
ام وی ام 315 هاچ‌بک
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
۱۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰
نظرات بینندگان