arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۱۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۸
رای الیوم:

آیا نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات، روی اقدام ترامپ علیه ایران حساب کرده؟

نتانیاهو مانند کسی رفتار می‌کند که کنترل اعصابش را از دست داده و توان تفکر عاقلانه را ندارد. وی پس از وارد آوردن ضرباتی به حشد الشعبی، که آشفتگی زیادی در عراق به دنبال داشت، و با هدف گرفتن منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه دمشق، به فلسطین منتقل شد، تا در اذهان رای دهندگان خود را فردی شجاع نشان دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آیا نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات، روی اقدام ترامپ علیه ایران حساب کرده؟

بسام ابو شریف در رای الیوم نوشت: نتانیاهو مانند کسی رفتار می‌کند که کنترل اعصابش را از دست داده و توان تفکر عاقلانه را ندارد. وی پس از وارد آوردن ضرباتی به حشد الشعبی، که آشفتگی زیادی در عراق به دنبال داشت، و با هدف گرفتن منطقه‌ای در نزدیکی فرودگاه دمشق، به فلسطین منتقل شد، تا در اذهان رای دهندگان صهیونیستی خود را فردی شجاع نشان دهد.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، در ادامه این مطلب آمده است: پس بار دیگر شهر الخلیل را اشغال کرده و در آن سخنانی ایراد نمود که قسمتی از آن، مربوط به توسعه حق حاکمیت اسرائیل بر مسجد الاقصی و تمام نوار غزه بود. با این وجود، به نظر نمی‌رسد نتانیاهو توانسته باشد اطمینان اسرائیلی ها را به خود و توانمندی هایش جلب کند. از این رو، متوجه ترامپ شد و از او خواست تا موضع قاطعی در برابر ایران نشان دهد. نخست وزیر اسرائیل پیش بینی می‌کرد که ترامپ و روحانی در سازمان ملل با یکدیگر دیدار کنند. به همین دلیل از رئیس جمهور آمریکا درخواست کرد که تکلیف معامله قرن را تا پیش از این دیدار، مشخص کند.

در واقع، نتانیاهو نگران آن است که پایداری ایران و محور مقاومت، ترامپ را مجبور به گشودن کانال مذاکره با تهران کند؛ آنچه که قدرت و رغبت وی برای حمله به ایران را تعطیل می‌کند.

در این میان، در رابطه با معامله قرن، مسئولیت با حکومت فلسطین و سازمان‌های فلسطینی است؛ چرا که همه آن‌ها در برابر اقدامات نتانیاهو و نیروهایش سکوت می‌کنند؟ ایا به دنبال معجزه هستند؟ یک جنبش مردمی صلح امیز و البته متراکم، در اعتراض به اقدامات نخست وزیر می‌تواند کارساز باشد.

نظرات بینندگان