arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / لغو هر محدودیت برجام در یک دقیقه / بازداشت دخترِ وزیر سابق / احتمال زندانی شدن نخست‌وزیر انگلیس / اظهارات جدید سیداحمد خاتمی درباره چادر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نفتکش بریتانیایی در حال رفع توقیف است - سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: نفتکش آدریان دریا علیرغم اقدامات ایذایی در نهایت در سواحل مدیترانه پهلو گرفت و محموله خود را تخلیه کرد. تو در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت کشتی انگلیسی اسنتا ایمپر هم گفت: این کشتی هم اکنون مراحل آخر رسیدگی قضایی و حقوقی را طی می‌کند و امیدواریم در آینده نزدیک رفع توقیف شود.

پمپئو: ایران می تواند هر محدودیت برجام را یک دقیقه ای لغو کند - «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه از کاهش تعهد ایران به توافق هسته‌ای ابراز ناخرسندی کرد و افزود: «قطعا چالشی که با آن مواجهیم این است که ما بعد از دولتی روی کار آمدیم که به جمهوری اسلامی ایران میلیاردها میلیارد پول داده بود تا همین برنامه‌ها را پیش ببرد. آن‌ها به چشم بر هم زدنی می‌توانند بازگردند. یکی از نقاط ضعف برجام این است که هر محدودیتی که بوده، ظرف یک دقیقه می‌تواند لغو شود. الان هم شاهد این هستیم، به محض اینکه بیانیه صادر می‌کنند، سانتریفیوژهایشان را با سرعت‌های غنی‌سازی بالا و بالاتر به کار می‌اندازند.»

بیانیه آژانس درباره سفر فروتا به ایران - آژانس در خصوص دیدارهای مدیرکل موقت آژانس با مقامات ایرانی گفت: «وی (فروتا) اعلام کرد که فعالیت‌های پادمانی آژانس به صورت بی‌طرفانه، مستقل و عینی و مطابق با اقدامات پادمانی در حال انجام است».

شبنم نعمت زاده بازداشت شد - یک مقام آگاه با اشاره به بازداشت شبنم نعمت زاده، دختر وزیر سابق صنعت اظهار کرد: برای وی قرار وثیقه صادر شده بود، این قرار به قرار بازداشت موقت تبدیل گردید و روانه زندان شد. قاضی مسعودی مقام در پایان جلسه امروز پرونده بانک سرمایه، گفته بود: روز دوشنبه هفته آینده (۲۵ شهریور ماه) شبنم نعمت زاده محاکمه می‌شود.

غروی: برخی سبک‌های عزاداری حرام است - عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه علمیه قم نسبت به ورود برخی بدعت‌ها و سبک‌های غلط به مجالس عزاداری هشدار داد و گفت: متاسفانه برخی سبک‌های عزاداری از نظر علما، بزرگان و شریعت حرام و ممنوع است و در شان امام حسین (ع) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیست. آیت الله سید محمد غروی گفت: روضه خوانی ها در مجالس عزاداری به گونه ای نباشد که برای اهل بیت (ع) همراه با ذلت باشد و به نام زبان حال، هر آنچه در تاریخ نبوده را به روضه ها اضافه کنیم، این کار درستی نیست.

احتمال زندانی شدن جانسون - مقام ارشد قضایی پیشین انگلیس گفت در صورتی که نخست‌وزیر این کشور از مصوبه پارلمان مبنی بر لزوم درخواست از اتحادیه اروپا برای به تاخیر انداختن برگزیت پیروی نکند، به زندان می‌رود.

احمد خاتمی: برخی چادر را به دوره قاجار تقلیل می‌دهند - حجت الاسلام سید احمد خاتمی عضو مجلس خبرگان با اشاره به پیشینه تاریخی چادر در آیات و روایات اسلامی یادآور شد: چادر ریشه در تاریخ اسلام دارد اما برخی به واسطه بیسوادی یا برای شبهه‌افکن در دین، این مقوله مهم را به دوره قاجار تقلیل می‌دهند؛ درحالی‌که استفاده از چادر در تاریخ ایران و اسلام ثبت شده است.

مذاکرات صلح آمریکا با طالبان متوقف شد - رئیس جمهوری آمریکا ضمن افشای نشست محرمانه‌ای که قرار بود روز یکشنبه با رهبران طالبان در کمپ‌دیوید داشته باشد، اعلام کرد که این نشست را لغو و مذاکرات صلح را متوقف کرده است.

وزیر نفت عربستان برکنار شد - پادشاه عربستان با برکناری خالد الفالح وزیر نفت این کشور شاهزاده عبدالعزیر "بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود" فرزند خود را به عنوان جانشین وی منصوب کرد. الفالح از هفتم ماه مه ۲۰۱۶ به عنوان وزیر نفت عربستان فعالیت خود را آغاز کرد. وی از مدیران ارشد سعودی به شمار می‌رود و ریاست هیات مدیره شرکت نفتی آرامکو و مدیر عامل شرکت نفت فلیپینی پترون را در کارنامه خود دارد.

نظرات بینندگان