arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۸

بوریس جانسون: پارلمان بار دیگر درباره انتخابات زودهنگام رای‌گیری کند

دولت بریتانیا قرار است از نمایندگان بخواهد تا برای دومین بار به برگزاری انتخابات زودهنگام رای دهند و این می‌تواند یکی از آخرین اقدامات پارلمان پیش از انحلال باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

دولت بریتانیا قرار است از نمایندگان بخواهد تا برای دومین بار به برگزاری انتخابات زودهنگام رای دهند و این می‌تواند یکی از آخرین اقدامات پارلمان پیش از انحلال باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی ورلد، نخست‌وزیری بریتانیا پیشنهاد رای‌گیری امروز (دوشنبه) را آخرین فرصت حزب کارگر برای تضمین برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی می‌داند؛ گرچه این انتظار می‌رود که دولت شکست بخورد چون احزاب اپوزیسیون به دنبال این هستند که اجتناب از بریگزیت بدون توافق در وهله نخست تحقق یابد و اجرایی شود.

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا قرار است با لئو وارادکار، نخست‌وزیر ایرلند در دوبلین دیدار کند.

جانسون نخستین بار پس از آن درخواست برگزاری انتخابات زودهنگام را داد که نمایندگان از حزب محافظه‌کار به نفع لایحه‌ای رای دادند که او را ملزم می‌کرد تا ضرب‌الاجل خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را که ۳۱ اکتبر است، بیشتر کند اگر که توافق تا پیش از ۱۹ اکتبر به دست نیاید.

این لایحه به رضایت سلطنتی هم نیاز دارد و امروز قانون می‌شود اما انتقادهایی از سوی وزرا وجود دارد که آنها ‌آن را "خیلی ضعیف" خوانده و گفته‌اند که موضع مذاکره‌ای دولت با بروکسل را تضعیف می‌کند.

در همین حال، دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا گفته است که دولت از قانون تبعیت می‌کند اما به تفسیر قانون بسیار با دقت خواهد بود. طرح برگزاری انتخابات زودهنگام که نیاز به حمایت دو سوم اعضای پارلمان بریتانیا دارد، هفته گذشته مطرح شده و شکست خورد و انتظار می‌رود این شکست دوباره تکرار شود.

نظرات بینندگان