arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۸ - ۲۳ دی ۱۳۹۰

اعلام اتهامات موسوی و خاتمی از تریبون نماز جمعه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت:

پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه امروز تهران چكيده‌اي از گزارش كميسيون اصل 90 مجلس درباره حوادث پس از انتخابات دوره دهم رياست جمهوري قرائت شد.

در اين گزارش آمده بود: بررسي دقيق و موشكافانه فتنه 88 نشان مي‌دهد عملكرد و سخنان سران داخلي و خارجي فتنه، الگوبرداري كاملا دقيق از تئوري‌هاي از پيش طراحي شده، انقلاب‌هاي مخملي در اتاق فكر سيستم‌هاي جاسوسي خارج از كشور از جمله تئوري مبارزات خشونت‌پرهيز و روش‌هاي مسالمت‌آميز از كشور از جمله تئوري‌هاي مخالفت بوده است. نافرماني مدني كساني چون جين شارپ بوده است كه در تمام نمونه‌هاي قبلي خود از جمله موارد اجرا شده در اروپاي شرقي و آسياي ميانه به صورت انتخابات محور عمل كرده است.

مسافرت‌هاي خارجي افرادي چون محمد خاتمي كه اغلب به تلاش براي متقاعد كردن طرف خارجي به اين‌كه ميرحسين موسوي فردي مناسب براي پيش بردن پروژه تغييرات ساختاري در ايران است اختصاص داشته است. اسناد موجود نشان مي‌دهد خاتمي در تونس، تركيه و استراليا براي ترغيب خارجي‌ها به حمايت از موسوي تلاش كرده و موفق نيز بوده است. شناخت تاريخي از شخصيت‌ ميرحسين موسوي به دليل حضور عوامل وابسته به سرويس‌هاي اطلاعاتي در كنار وي مانند اردشير اميرارجمند هم محرز است.

 پيشبرد پروژه شبكه‌سازي با همراهي گروه‌هايي چون حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي از سال 88 به اين سو كه اصلي‌ترين مكانيزم اجرايي آن برگزاري دوره‌هاي متعدد براندازي نرم، بيش از چند صد نفر از چهره‌هاي شناخته شده جريان دوم خرداد به خارج از ايران به منظور شركت در اين دوره‌ها در فاصله سال‌هاي 84 تا 88 بود.
و اخرين عامل پيام‌هايي بوده كه غربي‌ها مستقيما از داخل ايران دريافت كرده‌اند و اين پيام‌ها منجر به شكل‌گيري اين اشتباه محاسباتي در ذهن آن‌ها شد كه سال 88 زماني مناسب براي كليد زدن كودتا است. اطلاعات موجود در اسناد اطلاعاتي كه به هنگام نگارش اين گزارش به آن‌ها مراجعه شده نشان مي‌دهد مهدي هاشمي نقشي عمده در ارسال اين پيام‌ها به بيرون را داشته است. و از جمله پيام‌هاي مستقيم وي براي آمريكا در اواخر سال 87 موجب شد كه آمريكا پروژه مذاكرات هسته‌يي ايران را كه از اهميت حياتي برخوردار بود، تعطيل كرده و انرژي خود را بر پيروزي اصلاح‌طلبان در انتخابات 88 متمركز كنند.

/
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
1
89
انتخاب اگه میخای چاپ نکن ولی این نوع خبر گذاشتن بذون در نظر گرفتن نظرات طرف مقابل کار درستی در دنیای اخبار و اطلاعات امروز نیست... درود بر عاشقان ایران ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
0
49
واقعا درست نیست وقتی نظر ما رو پخش نمیکنی...
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
3
0
اعلام راهپیمایی آقای موسوی در 25 بهمن سال قبل نشان همسویی ایشان با اسراییل بود هر چند احتمال فریب خوردن ایشان از اطرافیان شان زیاد است. برای اثبات خیانت آقای خاتمی احتیاج به مدارک متقن است و به این سادگی باور بنده نمی شود. ولی قبول دارم که این آقای امیر ارجمند بد کوفتی است و مشکوک می رند و مانده ام یک دفعه از کجا پیدایش شده.
نظرات بینندگان