arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۸

لایو خبر - ۱۹ شهریور ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پمپئو: ترامپ بدون هیچ پیش‌شرطی می‌تواند با روحانی در سازمان‌ملل دیدار کند
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۲۳:۰۳

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری مشترک با «اسیتون منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا می‌تواند با «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران بدون هیچگونه پیش‌شرطی در سازمان ملل دیدار کند.

آشنا: اخراج بولتون نشانه‌ای قاطع از شکست راهبرد فشار حداکثری آمریکا است
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۲۳:۰۲

حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور، در حساب توییتری خود نوشت: «‌به حاشیه‌رفتن و سپس حذف بولتون یک حادثه نیست بلکه نشانه‌ای قاطع از شکست راهبرد فشار حداکثری آمریکا در مواجهه با مقاومت سازنده حداکثری ج.‌ا.‌ایران است. شک نکنید که ما توان مدیریت رفتار ایالات متحده آمریکا نسبت به ایران را داریم و هرگز عقب نخواهیم نشست. حصر ایران شکسته‌ خواهد شد.»

ترامپ، جان بولتون را برکنار کرد / بولتون: خودم به ترامپ پیشنهاد استعفا دادم
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۲۳:۰۱

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در تازه‌ترین توییت خود اعلام کرد که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید را اخراج کرده است.

ترامپ در این توییت نوشته که شب گذشته به بولتون اطلاع داده است که دیگر نیازی به حضور او در کاخ سفید نیست.

وی افزود: من و دیگر اعضای دولت با بسیاری از پیشنهادات او شدیدا مخالف بودیم، به همین دلیل از او خواستم استعفایش را تقدیم کند، او هم صبح این کار را کرد. از خدمات او بسیار ممنونم. 

ترامپ همچنین اعلام کرد که هفته آینده یک مشاور امنیت ملی تازه معرفی می‌کند.

جان باختن ۳۱ نفر در ازدحام جمعیت در کربلا/ اعلام اسامی کشته‌ها و زخمی‌ها تا ساعاتی دیگر
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۹:۲۲

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/19/728303_986.jpg

وزارت بهداشت عراق اعلام کرد که بر اثر ازدحام جمعیت در جریان مراسم عاشورای حسینی در کربلای معلی ۳۱ تن جان خود را از دست دادند و ۱۰۰ تن بر اثر ازدحام جمعیت زخمی شدند. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات در پاسخ به این پرسش که آیا در بین کشته‌ها و زخمی‌ها از زائران ایرانی نیز وجود دارد یا خیر؟ گفت: تا ساعاتی دیگر اسامی کشته‌ها و زخمی‌ها اعلام می‌شود و چنانچه زائران ایرانی نیز در بین آنها باشد به اطلاع مردم خواهد رسید.

پیروزی راحت تیم ملی ایران مقابل هنگ کنگ در نخستین گام
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۸:۱۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/19/728306_651.jpg

تیم ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ در دومین دیدار از مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در ورزشگاه ملی هنگ کنگ به میدان رفتند. این دیدار در نهایت با پیروزی دو بر صفر تیم ملی خاتمه یافت.

سردار آزمون در دقیقه ۲۴ و کریم انصاری فرد در دقیقه ۵۴ برای ایران گل زدند.با این پیروزی ایران ۳ امتیازی شد و بعد از بحرین ۴ امتیازی در رده دوم قرار گرفت. تیم‌های عراق ، کامبوج و هنگ کنگ با یک امتیاز در رده سوم تا پنجم قرار گرفتند.

ظریف خطاب به ترامپ: شعار نتانیاهو "جنگ تا آخرین سرباز آمریکایی" است
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۷:۳۲

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/19/728244_529.jpg

وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت: نتانیاهو آمریکا را به باتلاق افغانستان کشانده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار ویدیویی از سخنان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در توییتی نوشت: ترامپ، آیا می‌دانستی که نتانیاهو ابزاری برای کشاندن آمریکا به باتلاق افغانستان بوده است؟ همان باتلاقی که خودت هم می‌دانی، نمی‌توانی از آن خارج شوی؟ شعار نتانیاهو از سال 1986 این بوده است: تا آخرین سرباز آمریکایی خواهیم جنگید.

رئیس سازمان پزشکی قانونی: پیکر خانمی که مقابل واحد قضایی خودسوزی کرد روز گذشته به خانواده تحویل داده شد
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۶:۱۱

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/19/728235_399.jpg

دکتر مسجدی با تکذیب خبر منتشره در فضای مجازی مبنی بر عدم تحویل پیکر خانم «سحر _خ» گفت: با توجه به سکونت خانواده وی در شهر قم، جسد ایشان جهت طی مراحل قانونی به پزشکی قانونی این استان منتقل شده است.اقدامات تحویل جسد پس از بررسی‌های لازم و طی مراحل قانونای توسط همکاران پزشکی قانونی قم انجام و جسد دیروز به خانواده ایشان تحویل شده است.

خبرگزاری میزان: صدور حکم ۶ ماه حبس برای دختری که مقابل یک واحد قضایی خودسوزی کرد کذب محض است
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۵:۳۱

خبرگزاری میزان از قول سردبیر خود نوشت:

با تاسف شدید از خبر درگذشت خانمی که اخیرا خودسوزی کردن

صدرو حکم ۶ماه حبس دروغ محض است، ایشان هفته پیش برای رسیدگی به پرونده‌ای که اسفند۹۷ به اتهام درگیری و توهین به پلیس داشتن به واحد قضایی مراجعه میکنن قاضی بعلت فوت بستگانش نبوده است

هیچ اقدام قضایی انجام نشد و حکمی صادر نشد

واكنش وزیر ارتباطات به فوت دختر آبی: اين اتفاق بسيار تلخ را در دولت پيگيری می كنيم
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۴:۴۶

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/19/728154_836.jpg

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در پاسخ به اعتراض یکی از فالور های اینستاگرام خود به دليل سكوت در برابر "فوت دختر آبی پس از خودسوزی" نوشت: كار من و امثال من موضع گيری و محكوميت نيست. ما مسئولیم و پاسخگو، در دولت اين اتفاق بسيار تلخ را پيگيری می كنيم.

سید حسن نصرالله : هر جنگی علیه ایران به معنای پایان اسرائیل خواهد بود
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۳:۴۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/19/728106_367.png

نصرالله در خصوص تهدیدهای دشمن علیه ایران نیز گفت، در روز عاشورا موضع خود را به عنوان بخشی از محور مقاومت بار دیگر اعلام می‌کنیم و می گوییم ما بی‌طرف نیستیم. آنانکه فکر می‌کنند این جنگ احتمالی پایان محور مقاومت است، بدانند که این جنگ احتمالی پایان اسرائیل و هیمنه و سلطه و حضور آمریکا در منطقه خواهد بود. این محور که در رأس آن امام خامنه‌ای ایستاده، اینجا به دنیا اعلام می‌کنیم که آیت‌الله عظمی سید علی خامنه‌ای سید ما و رهبر ما حسین زمان ماست.

بررسی طرح استیضاح ترامپ، توسط کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۲:۲۰

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/19/728067_187.jpg

طبق اعلام کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا، طی چند روز آتی مصوبه‌ای توسط این کمیته ارائه می‌شود که می‌تواند برکناری دونالد ترامپ را به همراه داشته باشد.

این کمیته که امید دارد تا انتهای سال بتواند استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را به رای بگذارد، دو روز دیگر (پنج‌شنبه) جهت ارائه مصوبه‌ای در این راستا تشکیل جلسه خواهد داد؛ دستیاران این کمیته اظهار داشته‌اند مصوبه مذکور بهتر است با بررسی‌ها و گزارشات انجام گرفته در گذشته هم‌خوانی داشته باشد.

روسیه به دنبال انتقال سازمان ملل از آمریکا به یک کشور دیگر
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۱:۱۷

نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در واکنش به مشکلات ویزایی که آمریکا برای کارکنان این کشور و دیگر کشورها در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک فراهم می کنند، اعلام کرده که روسیه درخواست خواهد کرد که مکان سازمان ملل از آمریکا به نقطه دیگری انتقال یابد.

دختری که جلوی دادسرا خودسوزی کرده بود، درگذشت
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۱:۱۵

دختر استقلالی که هفته گذشته جلوی دادسرا خودسوزی کرده بود، صبح امروز درگذشت. این دختر جوان هفته گذشته بعد از اینکه برای گرفتن تلفن همراهش به دادسرا مراجعه کرد، متوجه شد که باید برای تحمل ۶ ماه حبس به زندان برگردد. او بعد از شنیدن این خبر برآشفت و از دادسرا خارج شد و به گفته شاهدان درحالی که فریاد می‌کشید و به موضوعی اعتراض داشت، اقدام به خودسوزی کرد و با ۹۰ درصد سوختگی از نوع درجه ۳ به بیمارستان منتقل شد. خودسوزی این دختر با واکنش‌های زیادی از جمله معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور،‌پروانه سلحشوری و برخی از بازیکنان فوتبال را در پی داشت.

سیداحمد خاتمی: با وجود اختلاس‌ها بازهم باید از نظام حمایت کرد
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۱:۱۵

حجت الاسلام خاتمی تصریح کرد: برخی می‌گویند آیا با وجود این اختلاس‌ها و بدحجابی‌ها و مشکلات باز هم باید از این نظام حمایت کرد، که پاسخ آن است که بله بازهم باید حمایت کرد.

وی اضافه کرد: نهایت آرزوی رهبر معظم انقلاب و همه ارزشمداران آن است که به همه دین عمل شود ولی اگر نشد خط اول را حفظ کرد نباید کل جبهه را رها کرد بلکه باید خط دوم و سوم را حفظ کرد.

هشتمین آزمایش موشکی کره‌شمالی از زمان نشست هانوی
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۱:۱۴

رئیس ستاد مشترک کره‌جنوبی اعلام کرد، کره‌شمالی صبح امروز (سه‌شنبه) دو پرتابه نامشخص را از استان پیونگان جنوبی به سمت شرق شلیک کرد. نوع این پرتابه‌ها هنوز مشخص نیست. این هشتمین باری است که کره‌شمالی از زمان دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در مرز دو کره در اوایل تیرماه، دست به آزمایش موشکی می‌زند.

آمریکا ان پی تی را نقض کرده
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۱:۱۲

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه کشورهای دارنده سلاح های اتمی نخستین مسئولیت را برای پایان دادن به این آزمایش‌ها برعهده دارند، ابراز تاسف کرد برخی از آنها خود مسئول ایجاد شرایط فعلی(مسابقه تسلیحاتی) هستند.

تخت روانچی یادآور شد: نمونه بارز این مساله، ایالات متحد است که مطابق آخرین گزارش‌ها نه تنها به دنبال تصویب پیمان جامع ممنوعیت آزمایش‌های اتمی نیست بلکه آزمایش‌های انفجاری اتمی را از جمله آزمایش‌های انفجاری اتمی زیر زمینی از سر می گیرد.

وزیر اطلاعات: حفظ نظام با اعمال خلاف شرع، نقض غرض است
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۰:۲۸

وزیر اطلاعات گفت: اگر برای دفاع از نظام از راه معصیت رفتیم، ثواب نمی‌کنیم. حفظ نظام جمهوری اسلامی با اعمال خلاف شرع، نقض غرض است.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۰۹:۲۵

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان