arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۸

تشکیلات خودگردان فلسطین: شورای امنیت اسرائیل را تحریم کند

"ریاض المالکی" وزیر امور خارجه فلسطین از شورای امنیت خواست که به خاطر اظهارات اخیر "بنیامین نتانیاهو" برای الحاق مناطقی از کرانه باختری رود اردن به سرزمین های اشغالی، اسرائیل را تحریم کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

"ریاض المالکی" وزیر امور خارجه فلسطین از شورای امنیت خواست که به خاطر اظهارات اخیر "بنیامین نتانیاهو" برای الحاق مناطقی از کرانه باختری رود اردن به سرزمین های اشغالی، رژیم صهیونیستی را تحریم کند.

به گزارش خبرگزاری "وفا" فلسطین، المالکی چهارشنبه شب در دیدار با "جان اسلبورن" وزیر امور خارجه لوکزامبورگ که به "رام الله" سفر کرده است، افزود: بهره برداری از انتخابات (کنست) با هدف تشدید روند یهودی سازی و توسعه شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین، توهین آشکار به قطعنامه های شورای امنیت و تمامی کشورهایی است که خواهان تحقق صلح بر اساس تشکیل دو کشور مستقل هستند.

وی گفت: رایزنی برای یافتن راه های حقوقی و شکایت از رویکرد استعماری (صهیونیست ها) با هماهنگی کشورهای دوست و برادر، در جریان است و با توجه به آن که به نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد نزدیک می شویم، تلاش می شود این توطئه در محافل بین المللی برملا شود.

المالکی خواستار اقدام فوری شورای امنیت و اتحادیه اروپا برای توقف نقض قوانین بین المللی توسط اسرائیل شد و از این دو نهاد خواست؛ در این باره تنها به اظهارات و محکوم کردن این موضوع اکتفا نکرده، بلکه رژیم صهیونیستی را تحریم کنند.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز تصریح کرد: این طرح نتانیاهو ثابت می کند که وی، اعتقادی برای تشکیل دو کشور مستقل ندارد و این مسأله عامل نابودی روند سازش در خاورمیانه است.

اسلبورن، تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی در آزار رساندن به فلسطینی های بی دفاع را غیر قابل قبول دانست.

"محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان نیز پیش از این با اشاره به اینکه تصمیمات نخست وزیر صهیونیستی بر خلاف قوانین بین المللی است، تأکید کرد؛ در صورت عملی شدن این طرح، تشکیلات خودگردان تمامی توافقات خود با تل آویو را لغو خواهد کرد.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه ‌شنبه (۱۹ شهریور) اعلام کرد؛ در صورت پیروزی در انتخابات آینده کنست (پارلمان) قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری شامل "غور اردن" و شمال "بحر المیت" را به اراضی اشغالی ملحق کند.

به دنبال شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، قرار است انتخابات کنست ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریورماه) برگزار شود.

این سخنان در حالی مطرح می شود که نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از انتخابات شکست خورده ۲۰ فروردین‌ماه نیز وعده الحاق بخشی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی را داده بود.

بسیاری از سازمان های بین المللی، کشورها و شخصیت ها از جمله دبیرکل سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، سازمان همکاری اسلامی، سوریه، قطر، ترکیه و اردن در مورد اظهارات نتانیاهو هشدار داده و این سخنان را محکوم کردند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان