arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۲ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸

اتوئو: توپ طلا هیچ‌وقت به بازیکنان آفریقایی نمی‌رسد

مهاجم پیشین بارسلونا، اینتر و چلسی عنوان کرد هیچ‌وقت به بازیکنان آفریقایی آن طور که باید احترام گذاشته نمی‌شود و جایزه‌ای چون توپ طلا به همین خاطر هیچ‌وقت به این بازیکنان نمی‌رسد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اتوئو: توپ طلا هیچ‌وقت به بازیکنان آفریقایی نمی‌رسد

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپورت، ساموئل اتوئو یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال آفریقا به شمار می‌آید که سال‌ها در فوتبال اروپا درخشید و عناوین و افتخارات زیادی هم به دست آورد. او در ۳۸ سالگی در حالی تصمیم به خداحافظی از فوتبال گرفت که هیچ‌وقت در بین نامزدهای توپ طلا قرار نداشت.

امسال نیز در شرایطی که سادیو مانه، محمد صلاح و اوبامیانگ در لیگ برتر در زمره آقای گل‌ها بودند نتوانستند جایی در بین نامزدها داشته باشند. در همین رابطه اتوئو گفت: این چیزها را نمی‌شود تغییر داد. ما آفریقایی‌ها تنها برای این خوب هستیم که بتوانیم در خدمت تیم باشیم و تیم را جلو ببریم. به ما احترامی گذاشته نمی‌شود. هیچ‌وقت توپ طلا به بازیکنانی چون سادیو مانه و محمد صلاح نمی‌رسد. من نمی‌توانم بفهمم واقعا چرا بازیکنانی چون سادیو مانه، محمد صلاح و اوبامیانگ که بهترین گلزنان لیگ برتر انگلیس بودند در بین ۵ بازیکن برتر توپ طلا قرار نداشتند. بله قبول دارم مسی و رونالدو فوق‌العاده هستند ولی چه کسی لیگ قهرمانان را برد؟ حتی اگر مسی و رونالدو بهترین بازیکنان جهان باشند، در این فصل مانه و صلاح بهترین بودند. اگر قانون است باید برای همه یکسان باشد نه این که وقتی خودتان بخواهید این قانون را تغییر دهید.

محمد صلاح و سادیو مانه در این فصل با گل‌های خود به لیورپول کمک کردند تا به قهرمانی در لیگ قهرمانان برسد ولی این فیرجیل فان دایک هم تیمی آن‌ها بود که باید مسی و رونالدو را در مراسم توپ طلا که در دسامبر برگزار می‌شود همراهی کند. البته هنوز مشخص نیست مانه و صلاح در بین ۵ بازیکن برتر قرار نگیرند.

نظرات بینندگان