arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
گاردین:

چگونه گیاهخواران تعادل تولید غذاهای گوشتی در انگلیس را به نفع خود تغییر دادند؟

این روزها با افزایش محبوبیت گیاهخواری ، خرید و فروش غذاهایی با پایه گیاهی در فروشگاه های مشهور و محبوب انگلیس رو به افزایش است. این موضوع باعث شده حتی وضعیت تولدی مواد غذایی در بریتانیا نیز تغییراتی محسوس را تجربه کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

این روزها با افزایش محبوبیت گیاهخواری ، خرید و فروش غذاهایی با پایه گیاهی در فروشگاه های مشهور و محبوب انگلیس رو به افزایش است. این موضوع باعث شده حتی وضعیت تولدی مواد غذایی در بریتانیا نیز تغییراتی محسوس را تجربه کند.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب به نقل از گاردین، وضعیت فروش  اقلام مختلف خوراکی در فروشگاهها و رستورانهای زنجیره ای انگلیس اکنون 55 درصد به نفع گیاهخواران است.

این روزها بسیاری از تولید کنندگان مواد غذایی و فروشندگان آن در انگلیس در حال تغییر ساختار تولید مواد غذایی خود هستند. تغییری که حتی به نفع برخی تولید کنندگان شده است. برای مثال سود شش ماهه نخست Greggs در سال 2019 بیش از 50٪ بود و به 40.6 میلیون پوند رسید. راجر وایتساید ، مدیرعامل این شرکت می گوید: " ما خیلی زود خود را با ذلئقه غذایی جدید مردم تطبیق دادیم و در عرض شش سال موفق شدیم با یک استراتژی مناسب، سوددهی خود را ارتفا دهیم." این شرکت که بیش از 8 دهه است در نیوکاسل فعالیتدارد از مهمترین برندهایی بود که به سلایق گیاهخوارانی که منع مصرف موارد مختلف غذایی حیوانی را دارند احترام گذاشت.

بخشی از این استراتژی شامل فروش بیشتر قهوه (Greggs اکنون سومین خرده فروش قهوه انگلیس است ، پیش از استارباکس است) ، بخشی از آن شامل فروش ساندویچ گیاهی(اکنون این شرکت دومین بازیکن بزرگ در بازار ساندویچ آماده است) و بخشی از آن شامل گسترش دامنه خود برای پذیرایی از سلیقه ها و گزینه های مدرن است. گزینه هایی مثل  فرنی کم کالری ، قهوه ای فاقد گلوتن و یک رول سوسیس که نه تنها برای گیاهخواران بلکه برای ورزشکاران مفید است.

چگونه گیاهخواران تعادل تولید غذاهای گوشتی در انگلیس را به نفع خود تغییر دادند؟

رول کالباس گیاهی اکنون یکی از پنج محصول پر فروش در این فروشگاه است. این روزها بسیاری از برندها به تولید غاهای ویژه گیاهخواران می پردازند و علت این موضوع نیز تا حد زیادی به رونق این نوع محصولات و سوددهی بالای این نوع محصولات مرتبط است. به نظر می رسد ذائقه مردم از سمت همبرگرهای گوشتی و مرغ سوخاری به سمت خوراکی های گیاهی نوسان پیدا کرده است. در ژانویه سال 2018 ،بین 34 تا  46٪ از فروش محصولات برگر و پیتزا گیاهی بود ، در حالی که در ژانویه سال 2019 ، این رقم ها بین 64٪ تا 55٪ بود.

این پدیده محدود به غذا نیست. چکمه های دکتر مارتنز در چند دهه گذشته بارها و بارها از صنعت مد عقب مانده و دوباره به بازار برگشته اما چند سالی است که به سمت محصولات سازگار با محیط زیست رفته تا بتواند مشتریان طرفدار چرم گیاهی را هم راضی کند. اکنون این برند حتی با افراد مشهوری همچون کریستن استوارت ، جسیکا آلبا و جیجی حدید که همگی گیاهخوارند همکاری می کند.

مکمل های ورزشی نیز از این پدیده منفک نیستند و حتی ورزشکاران گیاهخوار نیز محصولات مخصوص به خود را دارند. همه این تغییرات تا حد زیادی به نفع تولید کنندکان است. هزینه غذای گیاهخوران هنوز بسیار پایین تر از گوشت خواران است. برای مثال نخود ، برنج و عدس به طور معمول ارزان تر از گوشت گاو ، میگو و مرغ هستند.

برچسب ها: خواندنی ها
نظرات بینندگان