arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸

لیبرمن: سفر نتانیاهو به روسیه جنبه انتخاباتی دارد نه امنیتی

وزیر جنگ مستعفی اسراییل سفر روز گذشته (پنجشنبه) «بنیامین نتانیاهو» به روسیه را در راستای تبلیغات انتخاباتی دانست و تصریح کرد، این سفر هیچگونه جنبه امنیتی و سیاسی نداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی سفر روز گذشته (پنجشنبه) «بنیامین نتانیاهو» به روسیه را در راستای تبلیغات انتخاباتی دانست و تصریح کرد، این سفر هیچگونه جنبه امنیتی و سیاسی نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری "عکا"، "آویگدور لیبرمن" در گفت وگو با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی همچنین افزود: نتانیاهو مرا فریب داده است و مانع از آن شد که "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی حماس را ترور کنم.

رئیس حزب "یسراییل بیتینو" (اسراییل خانه ما) ادامه داد: یکی از بندهای توافق نتانیاهو و حزب لیکود برچیدن دولت حماس در غزه بود، اما نتانیاهو همه کار کرد تا این کار به انجام نرسد.

لیبرمن مدعی شد: با وجود آنکه فلسطینی ها خود را به سلاح تجهیز کرده اند و دست به تولید موشک می زنند، اما نتانیاهو به آنان مصونیت داده است.

اظهارات لیبرمن درحالی صورت می گیرد که ساعاتی پیش بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی تهدید کرد که احتمالا پیش از انتخابات کنست در ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور)، علیه گروه های مقاومت فلسطین در غزه دست به اقدام نظامی ببرد.

وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی درخصوص تهدید نتانیاهو در نوار غزه هم گفت: از سال ۲۰۰۹ (نخستین دوره نخست وزیر نتانیاهو) این سخنان را می شنویم، اما هنوز اجرا نشده است.

لیبرمن به خاطر اختلاف شدید با نتانیاهو ۲۳ آبان ماه ۹۷ از کابینه ائتلافی اسراییل استعفا کرد.

بسیاری از تحلیلگران دلیل شکست نتانیاهو برای تشکیل کابینه در انتخابات ۲۰ فروردین ماه را لیبرمن دانسته اند که با احراز پنج کرسی کنست، حاضر نشد بار دیگر در دولت ائتلافی «بی بی» حضور یابد.

حزب «اسراییل خانه ما» به رهبری لیبرمن یک حزب دست راستی میانه در اسراییل است، در سال های ۲۰۰۹ – ۲۰۱۳ و بار دیگر از سال ۲۰۱۶ تا زمان خروج لیبرمن از کابینه نتانیاهو در سال ۲۰۱۸، در دولت ائتلافی بی بی حضور داشته است.

بدنبال شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه، قرار است انتخابات کنست ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور ماه) برگزار شود.

در طول تاریخ نامشروع رژیم صهیونیستی، این نخستین بار است که حزب لیکود به عنوان حزب پیروز، نتوانست تشکیل کابینه دهد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان