arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۸

چین با روسیه قرارداد هسته ای امضا می کند

سخنگوی وزارت بازرگانی چین اعلام کرد این کشور قصد دارد چندین توافقنامه همکاری از جمله در زمینه انرژی هسته ای با روسیه امضا کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

چین با روسیه قرارداد هسته ای امضا می کند

«گائو فونگ» روز جمعه در یک مصاحبه مطبوعاتی در پکن خاطر نشان کرد در جریان سفر هفته اینده نلی کچیانگ» نخست وزیر چین به روسیه طرفین چند یادداشت تفاهم و قرارداد همکاری از جمله در عرصه انرژی اتمی امضا خواهند کرد.

وی افزود روابط دو کشور همچنان در مسیر رشد قرار دارد و قراردادهای مربوط در زمینه های کشاورزی، هوا و فضا، سرمایه گذاری، تجارت و اقتصاد دیجیتالی تنظیم شده است.

بنا به اعلام وزارت خارجه چین نخست وزیر این کشور روزهای دوشنبه و سه شنبه از روسیه دیدار می کند و این سفر می تواند باعث گسترش سطح همکاری های دو کشور شود.

وزارت بازرگانی چین اعلام کرده است ارزش تبادلات تجاری دو کشور در سال ۲۰۱۸ میلادی از مرز ۱۰۰ میلیارد دلار فراتر رفته و چین برای نهمین سال متوالی بزرگترین شریک تجاری روسیه بوده است.

ارزش تبادلات تجاری دو کشور بر اساس آمار رسمی در ۸ ماه سال جاری میلادی به ۷۰ میلیارد دلار رسیده که ۴.۵ درصد بیش از دوره مشابه در سال ۲۰۱۸ میلادی است.

گائو فونگ گفت که سرمایه گذاری چین در روسیه بسرعت در حال افزایش است و دو کشور همکاری های وسیعی در زمینه مواد غذایی، صنایع خودرو، محصولات کشاورزی و لوازم خانگی دارند.

او تصریح کرد که خط لوله گاز چین و روسیه در پایان سال ۲۰۱۹ میلادی عملیاتی خواهد شد در بخش کشاورزی هم همکاری های خوبی در جریان است و میزان خریدهای دانه های روغنی چین از روسیه در حال افزایش است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان