arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۹۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۰

پیش‌بینی احمد توکلی از میزان مشارکت مردم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ترور دانشمندان مظلوم ما مشارکت مردم در انتخابات مجلس را افزایش می‌دهد تأکید کرد: مطالعه انتخابات‌های مجلس نشان می‌دهد که همواره بین 50 تا 65 درصد از صاحبان حق رأی در این انتخابات شرکت می‌کنند.

به گزارش انتخاب، احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی در تعداد کثیری حوزه انتخابیه برگزار می‌شود که در برخی از آنها رقابت‌ها بسیار نزدیک است، گفت: در برخی از این حوزه‌ها گاهی اختلاف کاندیداهای برنده و بازنده تنها چند صد رأی است که این مسئله حساسیت بالای انتخابات مجلس را نشان می‌دهد.
 
وی افزود: این در حالی است که در مواقعی مثل انتخابات ریاست جمهوری که فاصله رأی کاندیداها با یکدیگر زیاد است امکان رخداد تقلب مؤثر وجود ندارد.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: مطالعه تاریخ انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که همواره پس از انتخابات حدود 10 حوزه، انتخاباتشان باطل می‌شود.
 
توکلی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به مبحث "انتخابات سالم" گفت: سلامت در انتخابات این است که نامزدها وعده دروغ به مردم ندهند و آنها را اغوا نکنند.
 
وی افزود: برای برگزاری یک انتخابات سالم همچنین کاندیداها نباید شعارهای بی‌اساس بدهند و یا با پشتیبانی ثروتمندان لااُبالی دست به تبلیغات پرخرج بزنند. ضمن آنکه مسئولان اجرای انتخابات اعم از هیئت‌های اجرایی و نظّار شورای نگهبان نیز در امانتداری رأی مردم باید تلاش کنند.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه شورای نگهبان بر امر انتخابات نظارت جدی دارد یادآور شد: گاهی ممکن است اطلاعاتی درباره یک فرد منتخب در اختیار نمایندگان مجلس قرار گیرد که از چشم شورای نگهبان دور مانده باشد. که این مسئله نیز بر مبنای قانون در بحث "اعتبارنامه نمایندگان" قابلیت طرح دارد.
 
توکلی گفت: انتخابات سالم، انتخاباتی است که صداقت، راستی و امانتداری در نظّار، کاندیداها و مسئولان اجرایی آن متبلور باشد و البته نقش فرمانداران و کارکنان وزارت کشور بسیار حساس است و نباید طوری رفتار کنند که متهم به اعمال نفوذ از موضع قدرت شوند.
 
وی همچنین درباره پیش‌بینی خود از میزان حضور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالعه انتخابات‌های مجلس نشان می‌دهد که همواره بین 50 تا 65 درصد از صاحبان حق رأی در این انتخابات شرکت می‌کنند، یادآور شد: در حوزه‌های انتخابیه کوچک در بسیاری از شهرستان‌ها چون انگیزه حضور مردم، تحت تأثیر تبلیغات محلی شکل می‌گیرد تغییر چندانی در میزان مشارکت مردم شکل نمی‌گیرد اما در حوزه‌هایی مثل تهران میزان مشارکت همیشه پایین بوده و به ندرت اتفاق افتاده است که کاندیدایی با بیش از یک میلیون رأی انتخاب شود.
 
توکلی تصریح کرد: سرجمع میزان مشارکت مردم در انتخابات آتی تفاوت زیادی با دوره‌های قبلی نخواهد داشت.
 
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد تحلیل خود از ترور شهید احمدی روشن و تلاش‌های امنیتی دشمن برای تحت تأثیر قرار دادن انتخابات آتی گفت: خون این دانشمندان شهید مظلوم را سبب افزایش مشارکت مردم می‌دانم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
0
39
پس براي بالا بردن مشارکت اولش رو خوب اومديد
پاسخ ها
ما
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
گرفتم...........
م.ح
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
1
24
حتما.. به روی چشم!!!
نوید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
0
15
کاش خون این دانشمندان مظلوم برای نمایندگان مجلس هم عزیز باشد و از مسئولین امر سوال کنند که برای اینکه چهار شهید پنج شهید نشود چه کاری انجام دادند؟
نظرات بینندگان