arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۹۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۰ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

وزیر دفاع روسیه: روزانه بیش از هزار پناهجوی سوری به کشورشان بازمی‌گردند

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد، روزانه بیش از هزار پناهجوی سوری به این کشور باز می‌گردند. مرکز حمیمیم نیز از مخالفت تشکیلات مسلح غیر قانونی سوریه با ورود اتوبوس‌های سازمان ملل به اردوگاه الرکبان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد، روزانه بیش از هزار پناهجوی سوری به این کشور باز می‌گردند. مرکز حمیمیم نیز از مخالفت تشکیلات مسلح غیر قانونی سوریه با ورود اتوبوس‌های سازمان ملل به اردوگاه الرکبان خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه با تاکید بر این مسئله که امروز وضعیت سوریه به لطف اقدامات افسران، سربازان، خلبانان و نیروهای دریایی روسیه به وضعیت طبیعی خود بازگشته، گفت: روزانه بیش از هزار پناهجوی سوری به کشورشان بازمی‌گردند.

شویگو اظهار کرد: زمانی که کار را در سال ۲۰۱۵ در سوریه آغاز کردیم، تنها ۱۸ درصد از اراضی این کشور در کنترل تروریست‌ها نبود اما اکنون می‌بینیم روزانه ده‌ها نهاد جدید در این کشور ایجاد می‌شوند، بیمارستان‌ها و مدارس فعالیت خود را از سر گرفته‌اند و هزاران کودک سوری به مدرسه می‌روند و از یاد برده‌ایم نیروهای روس متخصص خنثی سازی مین‌ها، مدارس یاد شده را از مواد منفجره و مین‌ها پاکسازی کردند.

وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت: ما دیگر به یاد نداریم که برای اینکه این دانش آموزان بتوانند به مدارس خود بروند بسیاری از کارمندان، مهندسان، فرماندهان نظامی و پزشکان ما با تمامی امکانات موجود تلاش کردند تا ادامه تحصیل این کودکان در امنیت انجام شده و جان آنها حفظ شود. می‌خواهم در این جا به همکاران خودمان از جمله مسوولان اروپایی یادآوری کنم زمانی که روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ سوری به کشورهایشان وارد می‌شدند چه فاجعه بزرگی برای آنها بود البته قبل از هر چیز این فاجعه‌ای برای سوری‌های بود که به دنبال پناهگاهی امن از کشور خود مجبور به فرار شده بودند.

همچنین مرکز روسی آشتی در سوریه (حمیمیم) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های شبه نظامی به اتوبوس‌های سازمان ملل اجازه ورود به اردوگاه الرکبان جهت انتقال آوارگان را نمی‌دهند.

الکسی باکین، رئیس این مرکز گفت: وضعیت اردوگاه الرکبان واقع در منطقه التنف اشغال شده توسط آمریکا بسیار نگران کننده است. آنچه مدیریت این اردوگاه خوانده می‌شود و تشکیلات مسلح غیر قانونی بر آن کنترل دارند، اعلام کردند به اتوبوس های سازمان ملل اجازه نمی‌دهند جهت انتقال آوارگان سوری که تمایل به خروج از این اردوگاه دارند، وارد الرکبان شوند.

رئیس مرکز حمیمیم افزود: با توجه به اینکه ساکنان این اردوگاه نمی‌توانند بدون گرفتن موافقت فرماندهان این تشکل‌های مسلح اردوگاه را ترک کنند ما بیانیه آنها را به منزله مدرک دیگری از قصد آنها برای استفاده از آوارگان سوری به عنوان سپر انسانی می‌دانیم.

وی در ادامه از فرماندهی آمریکا در منطقه التنف خواست این گروه‌های مسلح را تحت فشار بگذارد و به هیات‌های سازمان ملل برای انتقال آوارگان کمک کنند.

نظرات بینندگان