arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

توقف تبلیغ سیگارهای الکترونیکی در سی ان ان به خاطر مرگ های مشکوک

سی ان ان پس از مرگ برخی مصرف کنندگان سیگارهای الکترونیکی از برند Juul و سایر برندها، هرگونه تبلیغ یا اشاره ای به سیگارهای الکترونیکی را ممنوع کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سی ان ان پس از مرگ برخی مصرف کنندگان سیگارهای الکترونیکی از برند Juul و سایر برندها، هرگونه تبلیغ یا اشاره ای به سیگارهای الکترونیکی را ممنوع کرد.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، سیگارهای الکترونیکی معمولا طرفداران متعددی بین قشر جوان و کم سن و سال دارند اما همزمان این نوع سیگارها خطراتی جدی نیز برای سلامتی افراد دارند.

اخیرا تعدادی مرگ و میر در رابطه با مصرف سیگارهای الکترونیک در ایالات متحده ثبت شده که به موضوعی نگران کننده تبدیل شده است. به همین سبب سی ان ان به دنبال گزارش های مربوط به یک بیماری کشنده ریه مرتبط با این نوع سیگارها دیگر هیچ تبلیغی را برای Juul یا دیگر سیگارهای الکترونیکی اجرا نمی کند.

که جف زوکر ، مدیر ارشد سی ان ان در بخش بین الملل، این خبر را در جلسه کارمندان اعلام کرد. این شبکه همچنین در بیانیه ای به اهمیت این خبر مهر تأیید زد. با این حال ، ممکن است این سیاست در آینده تغییر کند زیرا سازمان های بهداشت همچنان به بررسی این بیماری می پردازند.

سخنگوی سی ان ان در این خصوص گفت: "با توجه به خبرهای اخیر در مورد بیماری های جدی و مرگ و میر ناشی از این نوع محصولات، سی ان ان سیاست های خود را در رابطه با تبلیغات سیگار الکترونیکی مورد تجدید نظر قرار داده است و تبلیغات در این گروه پخش نمی شود."

در حال حاضر اغلب تبلیغات مرتبط با این نوع سیگارها در شبکه های اجتماعی انجام می شود. اما برند Juul اخیرا با تبلیغات تلویزیونی ، چاپی و رادیویی یک کمپین چند میلیون دلاری را آغاز کرده است. سازمان غذا و داروی ایالات متحده نیز به این برند هشدار داده است که با تبلیغاتش جان مردم را به خطر می اندازد. طبق گزارش ها،  تا کنون شش نفر در اثر بیماری ریه جان خود را از دست داده اند، و مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری نیز خبر داده اند که 380 مورد "تایید احتمالی" مرگ بر اثر مصرف یگار الکترونیک و بیماری ریوی  در 36 ایالت شناسایی شده است.

به طور کلی ، تحقیقات در مورد اثرات سلامتی سیگار الکترونیکی هنوز ناقص است. برخی شواهد نشان می دهد که آنها نسبت به سیگارهای سنتی مضر نیستند ، اما این بسیار متفاوت از "ایمن بودن" است. و سیگارهای الکترونیکی ، به ویژه آنهایی که از مارک Juul هستند ، نزد نوجوانان محبوب شده اند که اغلب با افزایش میزان مصرف سیگار روبرو می شوند.

نظرات بینندگان