arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۱۲۲
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۸

فیس بوک پورتال تلویزیونی راه‌اندازی می‌کند

فیس بوک در حال آماده سازی برای راه‌اندازی یک دستگاه پخش تلویزیونی برای فصل تعطیلات است. این قسمت سخت‌افزاری جدید، بخشی از خانواده دستگاه‌های پورتال این شرکت است که دارای یک دوربین بوده که چت تصویری را با تماشای تلویزیونی و واقعیت افزوده ترکیب می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

فیس بوک برای فصل تعطیلات بخشی با عنوال ابزار پورتال تلویزیونی راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش فارس به نقل از ورایتی، فیس بوک در حال آماده سازی برای راه‌اندازی یک دستگاه پخش تلویزیونی برای فصل تعطیلات است. این قسمت سخت‌افزاری جدید، بخشی از خانواده دستگاه‌های پورتال این شرکت است که دارای یک دوربین بوده که چت تصویری را با تماشای تلویزیونی و واقعیت افزوده ترکیب می‌کند.

سخنگوی فیس‌بوک البته از ذکر اطلاعات بیشتر خودداری کرد.

طرح‌های فیس بوک برای چنین دستگاهی قبلاً توسط سایت‌های «چدار» و «اینفورمِیشن» گزارش شده بود. در اینجا هرآنچه که تاکنون درباره این دستگاه می‌دانیم، و همچنین برخی گمانه‌زنی‌ها درباره ویژگی‌های اصلی و طراحی در ساخت این محصول منتشر شده است.

این دستگاه از یک دوربین و میکروفن‌های دوربُرد برخوردار خواهد بود. فیس‌بوک برای ورود به فضای پخش تلویزیون، فقط به دنبال راه‌اندازی Roku و Fire TV نیست. درعوض، این شرکت از پلت فرم موجود پرتال خود برای قرار دادن چت تصویری در جلو و مرکز بهره می‌برد. برای این منظور، سخت‌افزار جدید تلویزیون پورتال از یک دوربین و میکروفن‌های یک‌پارچه دوربُرد استفاده می‌کند. گزارش‌های قبلی حاکی از آن است که این سخت‌افزار در بالای دستگاه تلویزیون قرار خواهد گرفت و این امر به آن امکان می‌دهد تا به راحتی اتاق را جهت انجام چت‌های ویدیویی در اختیار بگیرد.

این سامانه جدید به طور قطع از اندروید را اجرا خواهد کرد. این روزها تلاش‌های سخت‌افزاری فیس بوک عمدتا براساس نسخه‌های سفارشی سیستم عامل اندروید گوگل است. هر دو نوع هدست‌های «Oculus Go» و «Oculus Quest VR» سیستم اندروید را اجرا می‌کنند و همچون دو دستگاه پورتال سال گذشته اندروید را اجرا می‌کنند و دستگاه تلویزیون آینده نیز مبتنی بر همین سیستم عامل خواهد بود. این ویژگی همچنین کار را برای تولید‌کنندگان محتوا که قبلا اپلیکِیشن‌های اندرویدیِ ابزارهای آمازون و گوگل را می‌ساختند، آسان‌تر می‌کند.

با بهره از این وسیله، تمرکز بیشتری روی محتوا به وجود خواهد آمد. در مبحث ارائه دهندگان محتوا، در ماه ژوئیه گزارش شد که فیس بوک به نت‌فلیکس، دیزنی و سایر شرکت‌های رسانه‌ای در مورد اضافه کردن سرویس‌های اینترنتی خود به سخت‌افزار تلویزیون جدید خود اطلاع داده است. وضعیت مذاکرات این شرکت‌های اینترنتی نامشخص است، اما منبعی که از برنامه‌های فیس بوک اطلاع داشت به ورایتی گفت که دستگاه جدید تلویزیون فیس‌بوک نسبت به دستگاه‌های موجود تمرکز بیشتری بر مصرف محتوا دارد.

نظرات بینندگان