arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۲۰۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸

یک مصدوم بر اثر واژگونی تانکر حامل مواد شیمیایی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از مصدومیت یک نفر به دلیل واژگونی تانکر حمل مواد شیمیایی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی از مصدومیت یک نفر به دلیل واژگونی تانکر حمل مواد شیمیایی خبر داد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی ، درباره جزییات این حادثه گفت: در ساعت ۱:۲۷ بامداد امروز حادثه واژگونی تانکر حامل مواد شیمیایی در جاده قدیم جاجرود به سمت پردیس بعد از زیر گذر سعیدآباد به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بلافاصله دو ایستگاه به همراه خودروهای حامل کف شیمیایی و تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: این منطقه خارج از محدوده استحفاظی شهرداری تهران است اما نیروهای آتش‌نشانی تهران با این امکانات و تجهیزات به عنوان نیروی کمکی به منطقه اعزام می‌شوند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: عوامل آتش نشانی پردیس نیز در محل حضور داشتند. در این محل برابر این حادثه ترافیک بسیار سنگینی ایجاد شده بود و تقریبا مسیر قفل شده و نیروهای آتش نشانی از مسیر مخالف و یا کنار گذر خود را به محل حادثه رساندند.

ملکی تصریح کرد: در محل حادثه مشاهده می‌شود یک تانکر ۳۰هزار لیتری حامل ماده شیمیایی که یکی از اجزای تشکیل دهنده بنزین است و قابلیت اشتعال و انفجار داشت به دلیل نامشخصی از مسیر منحرف شده و با نیوجرسی‌های وسط جاده برخورد کرده و به بغل خوابیده بود. این حادثه باعث شده بود که تمام ماده این تانکر خالی شده و در روی زمین پخش شده بود. با استفاده از محلول آب وکف محل ایمن‌سازی شد و همچنین با حضور دو دستگاه جرثقیل سنگین تانکر به حالت اولیه برگردانده شد.

ملکی تصریح کرد: در ساعت ۳:۲۷ نیز این عملیات بعد از ایمن‌سازی کامل به پایان رسید و محل برای بررسی علت حادثه تحویل عوامل پلیس راهور شد.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان