arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۷ - ۲۴ دی ۱۳۹۰

تمجید هاشمی‌رفسنجانی از موفقیت‌های بخش خصوصی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بی‌آنکه از بخش دولتی سخن بگوید، اظهار داشت: موفق‌ترین بخش تولیدی و عمرانی کشور، بخش خصوصی بوده است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با اعضاي شوراي مركزي كانون سراسري انبوه‌سازان كشور، بخش ساخت‌وساز و مسكن را كليد توسعه و اشتغال كشور خواند و با اشاره به حجم وسيعي از مشاغل كه از صنعت ساختمان تغذيه مي‌شوند، گفت: اين صنعت مي‌تواند در صورت حمايت و ايجاد تسهيلات، دهها خدمت و فن‌آوري از كشور صادر و يا به كشور وارد كند.
گزيده سخنان وي به قرار زير است:
*  به جرأت مي‌توان گفت، موفق‌ترين بخش كارهاي عمراني، توليدي و صنعتي كشور جايي بوده كه بخش خصوصي در آن فعال و تصميم‌گير بوده است. آن بخش از مسكن مهر كه توسط انبوه‌سازان كشور تقبل شده به خوبي اجرا و به ثمر رسيده و اگر اشكالاتي هست، به ساير بخش‌ها باز مي‌گردد.
* حمايت و توسعه بخش خصوصي از تأكيدات قانون اساسي، مقام معظم رهبري و نيز سند چشم‌انداز وسياست‌هاي كلي كشور است. به گواه آمار، در همه عرصه‌ها كه بخش خصوصي تصميم‌گير بوده، بيشترين توسعه، پيشرفت و ثروت‌آفريني را به دنبال داشته است.
* {با اشاره به توسعه و اهميت يافتن بخش خصوصي در دوران سازندگي} اين مقطع دوره استقبال اغلب كشورهاي دنيا از خدمات و پذيرش بخش خصوصي و متخصصان ايراني بود. در سفر به آفريقا و بعدها در ساير مناطق دنيا به هر كشور كه وارد مي‌شديم، خواستار حضور فعال بخش خصوصي به‌ويژه ساخت زيربناها و مسكن بوديم، به گونه‌اي كه تفاهم‌نامه‌هاي متعددي براي ساخت انبوه مسكن و ساير تأسيسات از اين كشورها به امضا رسيد.
* صنعت ساختمان در حال حاضر همانند ساير بخش‌هاي توليدي و اقتصادي كشور نيازمند حمايت‌هاي قانوني و اجرايي است و نظام‌هاي مهندسي، شهرداري‌ها، بيمه‌ها و بانك‌ها مي‌توانند با برطرف كردن موانع توسعه صنعت ساختمان به اقتصاد و اشتغال كشور كمك بيشتري به عمل آورند.
/
نظرات بینندگان