arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸

سوریه: اقدامات "نیروهای سوریه دموکراتیک" همگام با طرح‌های آمریکا و اسرائیل است

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که هدف از اقدامات نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در حق شهروندان این کشور تحمیل واقعیت جدیدی است که با طرح‌های آمریکا و اسرائیل همسو و در خدمت آنها است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت خارجه سوریه اعلام کرد که هدف از اقدامات نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در حق شهروندان این کشور تحمیل واقعیت جدیدی است که با طرح‌های آمریکا و اسرائیل همسو و در خدمت آنها است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سویریه "سانا"، وزارت خارجه سوریه در دونامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت گفت: شبه‌نظامیان تروریستی جدایی طلب موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" به اقدامات تروریستی، جنایتکارانه و سرکوب‌گرایانه علیه شهروندان سوری در استان‌های الحسکة، الرقة، دیرالزور و حلب با حمایت نظامی، لجستیک، مالی و سیاسی آمریکا و حمایت نیروهای ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن ادامه می‌دهند.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: این اقدامات نیروهای سوریه دموکراتیک همسو با طرح‌هایی است که برخی کشورهای مزدور از جمله آمریکا و همچنین مقامات رژیم صهیونیستی برای منطقه ترسیم می‌کنند، در حالی که قطعنامه‌های شورای امنیت همواره بر تمامیت ارضی، وحدت ملت سوریه، حاکمیت، استقلال، تاریخ، تمدن و ارزش آن تاکید دارد و پروژه های جدایی‌طلب را رد می‌کند و به وحدت ملت و تمامیت ارضی سوریه پایبند است.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد: شبه نظامیان سوریه دموکراتیک به مشارکت در ارتکاب جنایت‌های ائتلاف بین‌المللی علیه ملت سوریه اکتفا نکرده بلکه به مرحله جدیدی منتقل شده‌اند که شامل ربودن، شکنجه، قتل و بیرون کردن غیرنظامیان از منازلشان است و علاوه‌ بر این اقدامات آنها دارایی ملت سوریه را به سرقت می‌برند. هدف این نیروها از این اقدامات تحمیل واقعیت جدیدی است که در خدمت منافع طرح‌های آمریکایی و اسرائیلی برای منطقه و طولانی کردن مدت زمان جنگ تروریستی علیه سوریه است.

این وزارتخانه اعلام کرد: دولت سوریه با کمک کشورهای دوست و همپیمانانش بر بازپس‌گیری هر وجب از خاک سوریه و آزادسازی آن از تروریسم، بازسازی آنچه که تروریست‌ها ویران کرده‌اند، تاکید دارد و این مسئله از اراضی‌ که تحت تصرف نیروهای نیروهای سوریه دموکرات است، مستثنی نیست و ملت سوریه اجازه سرقت دارایی‌ها و از بین بردن تمامیت ارضی و دستاوردهای تمدنی خود را نخواهد داد.

نیروهای سوریه دموکراتیک بارها از دمشق خواسته‌اند که دولت خودمختاری که در مناطق تحت سیطره‌شان در شمال و شرق سوریه تاسیس کرده‌اند، به رسمیت بشناسد.

نظرات بینندگان