arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸
مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان - ۲۰۱۹

پیروزی نجاتی و قاسمی منجزی در دور نخست/ تاب باز هم باخت و حذف شد

نمایندگان اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم ایران در نخستین مبارزه خود در کشتی فرنگی قهرمانی جهان به برتری رسیدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش ایسنا، در آغاز رقابت‌های ۳ وزن پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در قزاقستان، ۳ نماینده ایران برابر رقبای خود به میدان می‌روند.

در وزن ۶۰ کیلوگرم ۳۹ نفر حضور دارند، علیرضا نجاتی در دور نخست به مصاف سیداله تاژایف از ترکمنستان رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی دور بعد شد. وی در دور بعد با برنده تورو کاستان از کلمبیا و هایتم محمود از مصر مبارزه خواهد کرد.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم که ۳۱ کشتی گیر حضور دارند، امیر قاسمی منجزی در دور نخست ۳-۱ داوید از جمهوری چک را شکست داد. او در دور بعد به مصاف سرگئی سیمینوف قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک از روسیه می رود. میخاین لوپز کوبایی همانند سال گذشته غایب مسابقات جهانی است.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی دارنده مدال‌های طلای بازی‌های آسیایی و برنز جهان پس از استراحت در دور اول در دور دوم با کیم هیون وو قهرمان المپیک و جهان از کره جنوبی پیکار خواهد کرد. وی در صورت پیروزی بر این حریف در دور بعد به مصاف برنده کشتی میان الوین مورسالیف از آذربایجان و بولکوادزه از گرجستان می رود. در این وزن ۳۸ نفر حضور دارند.

اما در رقابتهای شانس مجدد سه وزن دوم، حامد تاب در گروه بازنده های وزن ۶۷ کیلوگرم به مصاف میهای میهوت از رومانی رفت که ۵ بر ۳ شکست خورد تا از دور رقابتها کنار رود و به سهمیه المپیک هم نرسد. روز گذشته نیز رامین طاهری در وزن ۸۷ کیلوگرم حذف شد تا در این وزن نیز سهمیه المپیک را در رقابتهای جهانی از دست دهیم. محمد هادی ساروی ملی پوش وزن ۹۷ کیلوگرم که روز گذشته بهترین چهره ایران بود، در شانس مجدد به مصاف برنده ترکیه و فنلاند می رود که در صورت کسب پیروزی در این مسابقه، سهمیه المپیک خواهد گرفت.

به ۶ نفر برتر ۶ وزن المپیکی سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو تعلق خواهد گرفت و کشتی گیرانی که از مسابقات جهانی سهمیه المپیک نگیرند، باید در مسابقات گزینشی حضور پیدا کنند.

نظرات بینندگان