arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۲۵ دی ۱۳۹۰

هشدار و حمله ی بی سابقه ی نخست وزیر عراق به ترکیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر عراق، ترکیه را به مداخله در امور داخلی کشورش متهم کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه استار چاپ ترکیه، نوری المالکی نخست وزیر عراق در گفتگو با تلویزیون الحره گفت: موضوع صدور حکم بازداشت طارق الهاشمی معاون رئیس جمهور عراق مسئله داخلی این کشور است.

وی گفت: ما انتظار نداشتیم ترکیه در امور داخلی عراق مداخله کند، آنان به گونه ای سخن می گویند که گویا کنترل اوضاع عراق را در دست دارند، ما به هیچ وجه اجازه چنین چیزی را نخواهیم داد.

نخست وزیر عراق گفت: اگر مقامات ترکیه درباره تصمیمات دستگاه قضایی عراق سخن بگویند ما نیز درباره دستگاه قضایی آنان سخن خواهیم گفت.

مالکی با هشدار در این باره که مداخله ترکیه در امور داخلی عراق می تواند موجب جنگ فرقه ای شود، ترکیه را متهم کرد که قصد دارد منطقه را به فلاکت سوق دهد.

نخست وزیر عراق گفت:‌ بروز فضای درگیری در منطقه بیش از همه بر ترکیه تاثیر منفی خواهد گذاشت، زیرا ترکیه دارای گروه های قومی و مذهبی مختلف است.

استار نوشت:‌ رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه سه شنبه گذشته در تماس تلفنی با نوری مالکی با اشاره به قطب بندی های قومی و مذهبی در عراق پس از خروج نیروهای آمریکا از این کشور، درباره احتمال بروز کابوس سیاسی جبران ناپذیر در عراق هشدار داده بود.
نظرات بینندگان