arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۰ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸

قطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان را محکوم کرد

«محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر روز دوشنبه با انتشار توئیتی حمله به پالایشگاه های عربستان از سوی نیروهای یمنی را محکوم کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قطر حمله به تاسیسات نفتی عربستان را محکوم کردوزیر خارجه قطر در حساب توئیتر خود نوشت: حمله به تاسیسات غیرنظامی از جمله حادثه اخیر در عربستان را محکوم می کنیم. جنگ ها و درگیری ها باید متوقف و تلاش ها نیز برای تحقق امنیت فراگیر در کل منطقه افزایش یابد.

این سخنان در حالی مطرح شد که از دو سال پیش (پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷  / ۱۵ خرداد سال ۹۶)، عربستان با طرح ادعای حمایت قطر از تروریسم، روابطش را با این کشور قطع و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را با آن بست.

از سویی جنبش انصار الله یمن، روز شنبه در واکنش به تداوم حملات جنگنده های سعودی به یمن و محاصره چندین ساله این کشور در عملیاتی تحت عنوان "توان بازدارندگی دوم" پالایشگاه های "بقیق" و "خریص" واقع در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی خود قرار داد.

بر اساس اعلام رسانه های سعودی، در پی این حملات، تولید و صادرات روزانه نفت عربستان ۵۰ درصد کاهش یافته است.

«عبدالعزیز بن سلمان» وزیر انرژی عربستان نیز با تائید کاهش ۵۰ درصدی تولید نفت در شرکت آرامکو  پس از حمله پهپادی انصارالله یمن، گفت که این کاهش تولید بصورت موقتی خواهد بود.

نیروهای یمنی عربستان و امارات را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ در یمن تهدید کرده اند.

در پی هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی آرامکو، قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز تاکید کرد که در صورت لزوم و کمبود نفت از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا استفاده می کند

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان