arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۹ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۶ شهریور ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ادعای مقام آمریکایی درباره حمله به تاسیسات نفتی سعودی: ایران حدود ۲۰ "پهپاد" به عربستان فرستاد؛ آنها حدود ۱۲ موشک "کروز" را از خاک ایران به عربستان شلیک کردند
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۹:۴۶

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/26/732757_903.jpg

یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرگزاری آمریکایی "آ‌بی‌سی نیوز" ادعا کرد: ایران حدود ۲۰ "پهپاد" را به عربستان فرستاده و در کنار آن حدود ۱۲ موشک "کروز" را از خاک کشورش به عربستان شلیک کرده است. برخی از مقامات آمریکا مانند "مایک پومپئو" وزیر خارجه آمریکا، در روز شنبه -روز حمله به تاسیسات نفتی عربستان- ایران را به دلیل دست داشتن در پشت صحنه این حملات سرزنش کردند، اما هیچ سند موثقی در این باره ارائه نداده‌اند.

 

بیانیه مهم انصارالله در رد محکومیت‌های بین‌المللی علیه حمله آرامکو: کسانی که به دنبال ثبات بازار نفت هستند، از ائتلاف سعودی بخواهند به محاصره یمن پایان دهد/ نفت، گران‌تر و ارزشمندتر از خون مردم یمن نیست
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۸:۲۷

بیانیه مهم انصارالله در رد محکومیت‌های بین‌المللی علیه حمله آرامکو: کسانی که به دنبال ثبات بازار نفت هستند، از ائتلاف سعودی بخواهند به محاصره یمن پایان دهند/ نفت، گران‌تر و ارزشمندتر از خون مردم یمن نیست

سخنگوی جنبش انصارلله به محکومیت‌های بین‌المللی علیه حملات پهپادی اخیر یمن به شرکت نفتی آرامکو واکنش نشان داد و گفت: کسانی که به دنبال ثبات بازار نفت هستند، باید از ائتلاف سعودی بخواهند به تجاوزات و محاصره خود علیه یمن پایان دهد.

به گزارش المسیره، در ادامه این بیانیه مهم آمده است: «کالای نفت گران‌تر و ارزشمندتر از خون مردم یمن نیست و هرکسی که به خون ملت یمن بی‌احترامی کند، باید تبعات و پیامدهای آن را به جان بخرد».

ادعای پادشاه عربستان: خودمان می‌توانیم از خود دفاع کنیم/ میزان تخریب حملات روز شنبه بی سابقه بود/ از سلاح‌های ساخت ایران برای حمله به تأسیسات آرامکو استفاده شده
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۷:۱۹

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/26/732636_386.jpg

پادشاه سعودی سپس در موضع متناقض مدعی شد که این کشور توان دفاع از خود در برابر حملات را دارد و از خاک و تأسیسات خود در برابر هرگونه تهاجمی از هر جایی که باشد را دارد.

میزان تخریب حملات روز شنبه بی سابقه بوده و در ادامه ادعا کرد که این حملات در درجه اول امنیت بین‌المللی و ذخایر انرژی جهانی را تهدید می‌کند. او باز هم مدعی شد که از سلاح‌های ساخت ایران برای حمله تأسیسات آرامکو استفاده شده است.

دادستان تهران: سراغ قطعه سازان خواهیم رفت
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۶:۵۱

علی القاصی دادستان تهران گفت: این‌ها قابل بررسی است. ورود ما به این مسئله هم در جهت راستی آزمایی این موضوع بوده و برای این بوده که مشخص شود عدم تکمیل این خودروها به لحاظ قطعه، عمدی بوده یا غیر عمدی. اگر عمدی باشد موضوع از سوی دستگاه قضا مورد بررسی قرار می گیرد و افرادی هم که در این حوزه قصوری داشته باشند تحت تعقیب قانون خواهند بود و اگر این موضوع به لحاظ نقص قطعه باشد به سراغ قطعه سازان نیز خواهیم رفت.

کرملین: درخواست میانجی‌گری بین ایران و عربستان سعودی نداشته‌ایم
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۵:۳۹

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/26/732527_939.jpg

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: ایران و عربستان سعودی از روسیه درخواستی برای میانجی‌گری (برای حل اختلافات خود) نکرده‌اند.

دمیتری پسکوف روز سه شنبه به خبرنگاران با بین این مطلب گفت: روابط روسیه و عربستان سعودی بسیار توسعه یافته و دو کشور در عرصه‌های مختلف همکاری دارند چرا که مسکو و ریاض مصمم هستند، همکاری‌های خود را در حوزه‌های مختلف گسترش دهند.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه گفت: علاوه بر این، همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های حساسی همچون فنی - نظامی جریان دارد و تماس‌ها در این زمینه برقرار است و در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

نرخ خودرو در بازار امروز سه شنبه ۲۶ شهریور ۹۸ / قیمت خودرو در مسیر ارزانی
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۴:۱۹

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت روز گذشته (تومان)  قیمت کارخانه (تومان)
پراید هاچ‌بک سایپا ۱۱۱
۴۶,۳۰۰,۰۰۰
۴۷,۰۰۰,۰۰۰
۳۹,۹۴۱,۰۰۰
پراید سایپا ۱۳۱
۴۱,۴۰۰,۰۰۰
۴۲,۰۰۰,۰۰۰
۳۷,۶۴۱,۰۰۰ 
پراید وانت سایپا ۱۵۱
۴۲,۶۰۰,۰۰۰
۴۲,۶۰۰,۰۰۰
۴۰,۳۱۳,۰۰۰
تیبا صندوق‌دار
۴۸,۵۰۰,۰۰۰
۴۹,۰۰۰,۰۰۰
۴۳,۴۴۳,۰۰۰
تیبا ۲
۵۳,۸۰۰,۰۰۰
۵۴,۶۰۰,۰۰۰
۵۱,۶۰۳,۰۰۰
ساینا
۵۴,۷۰۰,۰۰۰
۵۴,۷۰۰,۰۰۰
۵۵,۹۴۳,۰۰۰

 

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت گذشته (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
وانت آریسان
۵۳,۰۰۰,۰۰۰
۵۳,۰۰۰,۰۰۰
۵۱,۵۰۰,۰۰۰
سمند LX
۷۲,۷۰۰,۰۰۰
۷۳,۰۰۰,۰۰۰
۶۶,۷۷۰,۰۰۰
سمند EF7
۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۶۹,۷۷۳,۰۰۰
پژو GLX 405
۷۰,۷۰۰,۰۰۰
۷۱,۰۰۰,۰۰۰
۶۳,۱۵۸,۰۰۰
پژو GLX 405 دوگانه‌سوز
۷۵,۳۰۰,۰۰۰
۷۵,۳۰۰,۰۰۰
۶۵,۵۷۸,۰۰۰
پژو SLX 405
۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۸۰,۰۰۰,۰۰۰
۶۷,۸۸۸,۰۰۰
پژو پارس
۹۰,۰۰۰,۰۰۰
۹۰,۰۰۰,۰۰۰
۷۸,۳۳۸,۰۰۰
پژو 206 تیپ 2
۷۶,۷۰۰,۰۰۰
۷۶,۹۰۰,۰۰۰
۶۷,۲۸۳,۰۰۰
پژو 206 تیپ 5
۹۲,۵۰۰,۰۰۰
۹۲,۵۰۰,۰۰۰
۷۹,۴۱۸,۰۰۰
پژو 206 صندوق‌دار
۹۲,۰۰۰,۰۰۰
۹۲,۵۰۰,۰۰۰
۸۰,۷۵۴,۰۰۰
رانا
۷۵,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰
۶۷,۴۴۰,۰۰۰
دنا تیپ 2
۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۰,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
دنا پلاس تیپ 1
۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۰,۹۳۴,۰۰۰
دنا پلاس توربو
۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۷,۰۰۰,۰۰۰
توقف فروش
پژو 207 دنده‌ای
۱۱۳,۰۰۰,۰۰۰
۱۱۳,۰۰۰,۰۰۰
۹۶,۷۳۰,۰۰۰
پژو 207 اتوماتیک
۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۵۵,۰۰۰,۰۰۰
حاشیه بازار
دانگ‌فنگ H30 تیپ 2
۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰
۷۶,۵۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
جک J4 اتوماتیک
۱۴۱,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۹,۹۰۰,۰۰۰
جک S3 اتوماتیک
۱۸۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۱۰,۰۰۰,۰۰۰
جک S5 اتوماتیک
۲۶۳,۰۰۰,۰۰۰
۳۰۱,۰۰۰,۰۰۰

 

نام خودرو قیمت امروز (تومان) قیمت کارخانه (تومان)
ام وی ام 315 هاچ‌بک
۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰
۱۴۰,۲۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ دنده‌ای
۱۴۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۶۱,۸۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۲۲ اتوماتیک
۱۷۴,۰۰۰,۰۰۰
۱۹۵,۶۰۰,۰۰۰
ام وی ام X۳۳
۲۰۵,۰۰۰,۰۰۰
۲۳۶,۰۰۰,۰۰۰

 

قیمت طلا، سکه و ارز در بازار امروز ۹۸/۰۶/۲۶
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۳:۱۰

 

نوع

قیمت لحظه

قیمت دلار

11 هزار و 400 تومان

قیمت یورو

12 هزار و 700 تومان

قیمت پوند

14 هزار و 326 تومان

قیمت درهم امارات

3 هزار و 166 تومان

قیمت سکه بهار آزادی

4 میلیون و 30 هزار تومان

قیمت سکه طرح جدید

3 میلیون و 990 هزار تومان

قیمت نیم سکه

2 میلیون و 60 هزار تومان

قیمت ربع سکه

یک میلیون و 254 هزار تومان

قیمت سکه گرمی

867 هزار تومان

قیمت گرم طلای 18

406 هزار و 300 تومان

قیمت گرم طلای 24

541 هزار و 800 تومان

قیمت هرمثقال طلا

یک میلیون و 760 هزار تومان

قیمت هرانس طلادلار

1497.7دلار

قیمت پلاتیندلار

933 دلار

قیمت انس نقرهدلار

17.91 دلار

بازگشت آرامکو به بازار تا چه زمان طول خواهد کشید؟
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۲:۴۷

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/26/732334_353.jpg

پس از حمله روز شنبه به تاسیسات پالایش نفت عربستان در بقیق و خریص که ۵.۷ میلیون بشکه از تولید نفت عربستان کم کرد، قیمت نفت خام در روز دوشنبه حدود ۲۰ درصد بالا رفت که بیشترین افزایش طی ۳۰ سال گذشته بود.هنوز مشخص نیست بزرگترین صادر کننده نفت جهان چه زمانی تولید خود را از سر می‌گیرد ولی دو منبع آگاه از عملیات‌های آرامکوی عربستان گفتند بازگشت کامل به تولید احتمالا ماه ها طول می کشد.

تولید از دست رفته عربستان معادل ۵ درصد عرضه نفت خام جهان است. تحلیلگران مرکز مشاوره تحقیقاتی برنشتین می گویند صادرات نفت عربستان بیشتر به سمت چین می‌رود. چین روزانه ۱.۷ میلیون بشکه نفت از عربستان میخرد که ۲۵ درصد صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد.سفارش نفت گالف کوست آمریکا و نرخ حمل و نقل برای محموله ها از این منطقه افزایش یافته است. تقاضا برای صادرات نفت خام آمریکا از گالف کوست بالا رفته است.

پگاه آهنگرانی: فکر کرده‌اند چون چند میلیون فالوئر دارند حق دارند راجع به همه چیز حرف بزنند
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۱:۰۷

پگاه آهنگرانی می‌گوید: «مگر ما که هستیم و چه برتری‌ نسبت به دیگر مَردم داریم که باید راجع به همه‌چیز نظر دهیم؟» او کمپین‌هایی که بازیگران راه می‌اندازند را هم بی‌فایده می‌داند، چون مردم واقعا به آن احساس نیاز نکرده‌اند و فقط به دلیل هواداری از یک بازیگر به آن‌ پیوسته‌اند، پس در نهایت عمر کوتاهی هم خواهد داشت. او از احساس توهمی گفت که بازیگران در نتیجه داشتن چند میلیون فالوئر در فضای مجازی پیدا می‌کنند: «بازیگران فکر کرده‌اند چون چند میلیون فالوئر دارند حق دارند راجع به همه چیز حرف بزنند.»

رهبر معظم انقلاب: هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی با آمریکا اتفاق نخواهد افتاد
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۰:۴۸

رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه گفتند:

چنانچه آمریکا حرف خود را پس گرفت و توبه کرد و به معاهده هسته‌ای بازگشت، آن‌وقت می‌تواند در جمع کشورهای عضو معاهده شرکت کند؛ در غیر این‌صورت هیچ مذاکره‌ای در هیچ سطحی با آمریکا اتفاق نخواهد افتاد؛ نه در نیویورک و نه غیر آن.

گاهی می‌گویند مذاکره بدون پیش‌شرط، گاهی می‌گویند مذاکره با ۱۲ شرط؛ این سخنان یا ناشی از سیاست آشفته آنهاست و یا ترفندی برای سردرگم کردن طرف مقابل؛ البته جمهوری اسلامی سردرگم نمی‌شود.

یک مقام آمریکایی گفته بود باید با ایران سر میز مذاکره بنشینیم و فلان چیزها را بگوییم و ایران قبول کند؛ برای این نوع مذاکره باید به سراغ همان کسانی بروند که به‌عنوان گاو شیرده آنها عمل می‌کنند.

راجع به اروپایی‌ها در یک وقت دیگر صحبت خواهم کرد.

علاج مشکلات گوناگون در دست مردم است؛ به بیگانه نباید نگاه کرد و به فلان دولت و فلان دولت نباید امید بست.

ترامپ دعوت رهبر کره شمالی را نپذیرفت
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۰:۰۷

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی بامداد سه‌شنبه گزارش داد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته است که اکنون زمان مناسبی برای دیدار از کره شمالی نیست. رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به اینکه آیا اخبار مبنی بر دعوت کیم از وی درست است، از اظهارنظر خودداری کرد، اما درباره تمایلش به دیدار از کره شمالی ابراز داشت: فکر نمی‌کنم آماده باشیم. به نظرم ما برای این (دیدار) آماده نیستیم. در آینده چنین سفری خواهم کرد.

دادگاه عالی انگلیس درخواست آمریکا برای محکومیت ایران را رد کرد
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۰:۰۶

«حمید بعیدی نژاد» سفیر ایران در انگلیس در توییتی نوشت: دادگاه عالی بریتانیا بعد از ۷سال، درخواست وکلای آمریکایی برای محکومیت ایران به پرداخت دستکم ۵۱۲ میلیون دلار خسارت بابت تلفات نظامیان آمریکا در پایگاه خُبر عربستان (Heiser Case) را مردود دانست و اعلام کرد: رای محاکم آمریکایی علیه دیگر کشورها، در سیستم قضایی انگلیس قابل پیگیری نیست.

ارتباط بانکی ایران و روسیه با سپام برقرار شد
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۰:۰۳

ارتباط بانکی ایران و روسیه از طریق پیام رسان روسی و سپام بانک مرکزی بدون نیاز به سوییفت برقرار شده است. عبدالناصر همتی بااشاره عضویت اخیر ایران در اتحادیه اورآسیا، گفت: امکان استفاده از این سیستم برای مبادلات تجاری بین کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا می تواند به توسعه مبادلات تجاری بین کشورهای عضو اتحادیه کمک شایانی بکند. سپام ( SEPAM)، سامانه پیام‌رسانی الکترونیکی مالی است که کارکردی شبیه به سوئیفت دارد و به سفارش بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از سوی شرکت خدمات انفورماتیک به منظور استفاده در شرایط تحریم ایران از سوی سوئیفت تهیه شده تا جایگزین سوئیفت برای ادامه روابط بانکی شود.

پولتیکو: هوک کاندیدای جانشینی بولتون است
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۰:۰۲

پولتیکو نوشت: برایان هوک که اکنون مسئول مربوط به ایران در دولت امریکاست، رده های دولت ترامپ را به سرعت طی کرد و اکنون به عنوان گزینه مشاور امنیت ملی و جانشین بولتون مورد بررسی ترامپ است.

هیات سیاسی طالبان به تهران سفر کرد
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۱۰:۰۱

اعضای دفتر سیاسی طالبان در قطر پس از سفر به مسکو عازم تهران شده تا با مقامات کشورمان پیرامون مذاکرات صلح افغانستان به گفتگو بنشینند. این دومین سفر خارجی اعضای دفتر سیاسی طالبان پس از لغو مذاکرات این گروه با آمریکا توسط دونالد ترامپ است. اعضای دفتر سیاسی طالبان در تهران با برخی مقامات وزارت امور خارجه و همچنین مقامات سیاسی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرده‌اند.

بازنگری در سهمیه‌های ارشد منوط به نظر مجلس است
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۹:۵۸

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد اعتراض داوطلبان به اعمال سهمیه در نتایج آزمون کنکور کارشناسی ارشد 1398، اظهار کرد: اجرای سهمیه‌های کنکور کارشناسی ارشد و سهمیه‌های ایثارگران مصوب مجلس است. وی در مورد اعمال سهمیه‌های مازاد در روند نتایج آزمون کارشناسی ارشد 98 و ادغام آنها از سوی وزارت علوم، افزود: البته چندی قبل درخواست اصلاحیه لازم به مجلس داده شد ولی در مجلس برای رسیدگی رأی نیاورد. غلامی گفت: این موارد را سال قبل و امسال به مجلس انتقال دادیم و امید داریم مجلس در فرصت مناسب به تجدید نظر آن بپردازد.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۹:۵۷

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان