arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۷۱۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۱ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸

رهبر هنگ‌کنگ: بزودی در گفت‌وگوی مستقیم با مردم شرکت می‌کنم

رئیس اجرایی هنگ کنگ امروز (سه‌شنبه) گفت، به صورت مستقیم با تیمش در گفت‌وگو با مردم در روزهای آتی شرکت می‌کند تا تنش‌ها در این دولتشهر را کاهش دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس اجرایی هنگ کنگ امروز (سه‌شنبه) گفت، به صورت مستقیم با تیمش در گفت‌وگو با مردم در روزهای آتی شرکت می‌کند تا تنش‌ها در این دولتشهر را کاهش دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارنظر از سوی کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ در حالی مطرح شده که وی برای پایان خشونت‌هایی که سه ماه است این منطقه را در برگرفته، درخواست‌هایش را مکررا مطرح کرده است.

وی ادامه داد، نخستین جلسه گفت‌وگو روزهای آتی برگزار می‌شود. جلسات مذکور تا حد امکان باز خواهند بود و اعضای جامعه می‌توانند برای حضور در آن ثبت نام کنند.

جنبش اعتراضی در هنگ کنگ که سه ماه قبل شروع شد، در اعتراض به لایحه استرداد مظنونان به چین برای محاکمه و دادگاهی بود و بعدا به درخواست‌هایی برای برکناری کری لام تبدیل و در نهایت این لایحه لغو شد.

رئیس اجرایی هنگ کنگ همچنین به خبرنگاران گفت: مشکلات حول لایحه مذکور به خوبی حل می‌شوند. مشکل مسکن و کمبود زمین یکی از بزرگترین مشکلات برای این شهر ۷.۴ میلیون نفری است.

کری لام همچنین تاکید کرد، دولتش از دفاتر روابط عمومی بین‌المللی خواسته تا به احیای اعتبار این دولتشهر کمک کنند که در پی چندین ماه اعتراضات حامی دموکراسی ضربه دیده است اما این دفاتر این درخواست را رد کرده‌اند.

وی افزود: شاید این مقرون به صرفه‌ترین راه برای استفاده از منابع دولتی برای راه اندازی یک کمپین در احیای اعتبار هنگ کنگ نباشد اما خیلی زود،‌ ما باید این کار را انجام دهیم چون من به اصول هنگ کنگ بسیار مطمئنم. زمان برای به راه اندازی یک کمپین بزرگ با هدف احیای اعتبار صدمه دیده این دولتشهر فرا می‌رسد.

نظرات بینندگان