arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۴ - ۲۶ شهريور ۱۳۹۸

آمادگی ایران برای پذیرش زوار خارجی جهت تردد از مرزها و عزیمت به عراق

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته میان دو کشور ایران و عراق، امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه مراسم اربعین خواهیم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته میان دو کشور ایران و عراق، امسال نیز شاهد برگزاری باشکوه مراسم اربعین خواهیم بود.

 سردار «قاسم رضایی» در حاشیه سفر به بغداد، طی یک دیدار با سرلشکر «یاسین طاهر الیاسری» وزیر کشور عراق اظهار کرد: میزبانی کشور عراق از زائران در اربعین سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) اقدام بسیار بزرگ و ارزشمندی است و ما قدردان مهمان نوازی شما و مردم هستیم.

وی با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه دولت ایران و عراق گفت: مردم دو کشور طی سال های اخیر شاهد تقویت روابط دوجانبه هستند و هرساله عاشقان زیادی برای زیارت عتبات عالیات عازم عراق می شوند که مورد استقبال گرم مردم کشور عراق نیز قرار می‌گیرند و امسال نیز با هماهنگی های صورت گرفته میان دو کشور شاهد برگزاری باشکوه مراسم اربعین خواهیم بود.

فرمانده مرزبانی ناجا با تشریح اقدامات مرزبانی در تسهیل تردد و امنیت زوار اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: از همه ظرفیت‌ها برای خدمات دهی مطلوب به زائران اربعین حسینی بهره خواهیم گرفت و با لطف خداوند و عنایت حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) شاهد هماهنگی بهتر مسئولان دو کشور برای خدمات دهی بهتر به زوار خواهیم بود.

سردار رضایی با اشاره به تردد زائران از مرزهای چهارگانه خسروی، مهران، شلمچه و چذابه گفت: آمادگی لازم برای پذیرش زوار خارجی کشورهای همسایه افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان و ... را برای تردد از مرزها و عزیمت به عراق داریم.

سرلشکر «یاسین طاهر الیاسری» وزیر کشور عراق نیر در این دیدار با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع)، گفت: تسهیل تردد و تامین امنیت زوار اربعین برای ما بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت کشور ایران و عراق به امضا رسیده است.

وی افزود: هدف از امضا این تفاهم نامه، همکاری در تسهیل تردد زوار اربعین و خدمات دهی مطلوب به آنان است.

وزیر کشور عراق با اشاره به توافق های صورت گرفته در راستای بازگشایی مرز خسروی و حذف روادید اربعین تصریح کرد: هر ساله شاهد خیل حضور زوار ایرانی در کنگره بزرگ اربعین حسینی (ع) هستیم و به طور قطع با اقدام های صورت گرفته در سال جاری بر میزان جمعیت زوار افزوده خواهد شد.

به گزارش سایت پلیس وی با اشاره به تمهیدات دولت عراق برای تامین امنیت مراسم اربعین افزود: نیروهای مسلح و دفاعی کشور عراق برای تامین امنیت این مراسم بزرگ فعالانه حضور خواهند داشت.

وزیرکشور عراق گفت: طی سال های گذشته مردم این کشور سعی در مهمان نوازی شایسته از زوار داشتند و ان شاءالله امسال نیز همین طور خواهد بود و در تلاش هستیم که خدمات مطلوبی به زوار ارائه دهیم.

نظرات بینندگان