arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۷۹
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۲۵ دی ۱۳۹۰

طبق مصوبه مجلس؛ ارز قاچاق مکشوفه ‌به خزانه واریز می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


فارس: مجلس، سازمان کاشف را مکلف کرد ارز مکشوفه ناشی از قاچاق را به حساب معین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز کند.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) و در ادامه رسیدگی به جزئیات لایحه مبارزه با قاچاق و ارز ماده 48 این لایحه را که در فصل نهم (اموال ناشی از قاچاق) قرار داشت، با 130 رای موافق، 2 رای مخالف و 10 رای ممتنع از 195 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

به موجب مصوبه مجلسی‌ها، سازمان‌های کاشف و ضابطین موظفند کالاهای قاچاق مکشوفه و همه اموال منقول و غیر منقول و وسائل نقلیه اعم از زمینی، دریایی و هوایی را که در اجرای این قانون ضبط می‌شوند، به استثنای کانون ممنوع و وسائل نقلیه موضوع ماده 51 این قانون همراه با رونوشت صورت جلسه، کشف و تشخیص اولیه ارزش کالا بلافاصله پس از کشف تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی دهند، این سازمان نسبت به نگهداری کالا اقدام می‌کند و فروش کالای قاچاق منوط به صدور رای قطعی است.

بهارستان نشینان در تبصره اول لایحه مذکور مقرر کردند سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی موظف است در مورد کالاهای سریع افساد، سریع اشتعال، احشام و طیور و یا کالاهایی که مرور زمان سبب تغییرات کمی و کیفی در آنها می‌شود، پس از اخذ مجوز فروش از مرجع رسیدگی کننده بلافاصله کالا را بر اساس مقررات لازم به فروش برساند.

مجلسی‌ها در تبصره 2 ماده 48، شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی را موظف کردند فرآوردهای نفتی قاچاق مکشوفه را از سازمان کاشف تحویل بگیرد و با نگهداری و با فروش آن وجه حاصله به خزانه‌داری کل کشور واریز کند.

نمایندگان ملت همچنین سازمان کاشف را مکلف کردند ارز مکشوفه ناشی از قاچاق را به حساب معین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واریز کند.

در صورت قطعیت محکومیت، معادل ریالی آن، بنا به قیمت رسمی اعلامی به حساب ویژه خزانه‌داری کل کشور مذکور در ماده 51 این قانون واریز می‌شود.
نظرات بینندگان