arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۸

چگونه مادر و پدر خود را راضی نگه داریم؟ پایان دعوا با والدین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

به کمک مشاوره و یادگیری یکسری مهارت ها می تواند به دعوا با والدین پایان داده و رضایت آن ها کسب نمایید.

پیدا کردن یک حالت توازن ما بین انتظارات والدین / مراقبانتان از خودتان و تمایلات خود شما می تواند همانند یک مبارزه دائمی باشد. در صورتی که آنها از شما بخواهند که یک کار خاصی را انجام دهید و شما یک کار متفاوتی را انجام بدهید، ممکن است که احساس گناه و استرس بکنید.

در ادامه یک سری اصول مبنایی برای داشتن برخورد مناسب با انتظارات والدین بیان شده است. اگر سن کمی دارید می توانید از مشاوره کودک رایگان استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که شما به اندازه کافی خوب هستید

مهمترین نکته ای را که باید به یاد داشته باشید، عبارت از این است که شما به اندازه کافی خوب هستید. مواردی را که در زندگی خودتان انتخاب می کنید، اهمیت بسیار زیادی دارند، ولی ارزش شما را به عنوان یک انسان مشخص نمی کنند. این مورد می تواند به شما کمک کند تا بر روی مواردی کار کنید که منجر به قدرتمندتر شدن شما می شوند. در صورتی که شما با داشتن یک احساس خوب نسبت به خودتان چالش دارید، این مورد به شما کمک خواهد کرد تا خود صحبتی مثبت را تمرین کنید.

چگونه مادر و پدر خود را راضی نگه داریم؟ پایان دعوا با والدین

سعی کنید بفهمید که والدین / مراقبان شما از کجا آمده اند

این مورد که شما و والدینتان انتظارات متفاوتی داشته باشید، یک مورد کامل نرمالی می باشد. چه موارد مهمی در این شرایط وجود دارند.

انتظارات والدینتان اهمیت زیادی دارند، چرا که آنها می خواهند که شما یک فرد موفق و شادی باشید. شاید دیدگاه آنها در مورد موفقیت و خوشحالی، با دیدگاه شما نسبت به این موارد متفاوت باش. یا ممکن است که این مورد مربوط به انتظارات آنها از خودشان باشد.

در صورتی که فکر می کنید انتظارات آنها از شما غیرواقعی می باشند، تایید کردن این تفکر اهمیت زیادی دارد (حتی فقط برای خودتان).

بر روی مهارت های ارتباطی خودتان کار کنید

در این شرایط داشتن مکالمات صریح و صادقانه با والدین / مراقبان خودتان در مورد انتظارات خودتان از زندگی، می تواند کاملا مفید باشد.

شما می توانید این مکالمه را با گفتن یک موردی شبیه به "من می دانم که چرا از من می خواهید پزشک شوم، ولی من فکر می کنم که این شغل با نقاط قوت یا علایق من مرتبط نمی باشد" شروع کنید.

برخی از توصیه های دیگر برای داشتن این مکالمه شامل موارد زیر می باشند:

  • یک زمانی را در نظر بگیرید که والدین / مراقبان شما آزاد و ریلکس باشند.
  • بیان کردن نگرانی های خودتان در مورد خودتان نمی تواند انتظارات آنها را تامین کند.
  • کارهایی که در آینده می خواهید انجام دهید را به وی بگویید.
  • به حرف هایی که می خواهند بگویند گوش دهید.
  • در صورتی که احساس می کنید بحث صورت گرفته بی فایده می باشد، بر روی ناسازگار بودن موافقت کنید.

انتظارات خودتان را بررسی کنید

مطمئن شوید که انتظارات خودتان از خودتان، انتظارات سطح بالایی نمی باشند. هدف موجود عبارت از داشتن یک مورد بسیار خوبی می باشد، ولی در صورتی که فشار زیادی به خودتان بیاورید، احتمالا احساس استرس خواهید کرد. احساسات خودتان و سخت گیری خودتان نسبت به خودتان را بررسی کنید.

در صورتی که به هدفتان نرسید، چه کاری باید انجام دهید

حتی در صورتی که تمامی توصیه های بیان شده در بالا را رعایت کنید، والدین / مراقبان شما ممکن است که همچنان از انتخاب های شما ناامید باشند. بنابراین باید به یاد داشته باشید که احتمالا یک سری بخش های دیگری در زندگی شما وجود دارد که می تواند منجر به خوشحالی والدین / مراقبان شود.

متوازن کردن انتظارات والدین با انتظارات خودتان می تواند یک نوع مهارت باشد. در صورتی که واقعا چالش داشته باشید، با یک فرد یا دوست قابل اعتماد دیگر صحبت کنید تا بتوانید انتظارات موجود را متوازن کنید

می توانید مشاوره آنلاین رایگان داشته باشید و از متخصصین روانشناسی راهنمایی و مشورت تخصصی دریافت کنید.

منبع: مرکز مشاوره رواشناسی مشاورانه

نظرات بینندگان