arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۶ - ۲۵ دی ۱۳۹۰

لاریجانی: شايد مجبور شويم براي دولت تـنـخــواه تصويب كنيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: هرچند كه تصويب تنخواه براي دولت كار خوبي نيست اما با توجه به آن كه دستگاه‌هاي اجرايي بايد بتوانند از ابتداي سال جديد براي امور خود برنامه‌ريزي كنند، شايد چاره‌اي جز اين نباشد.

علي لاريجاني در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به ديركرد دولت در ارائه لايحه بودجه 91 به مجلس يادآور شد: سال گذشته هم به دليل آن كه دولت لايحه بودجه را خيلي دير به مجلس تقديم كرد، مجلس مجبور به تصويب بودجه دودوازهم شد؛ البته سال گذشته مي‌گفتند مجلس قانون بودجه را دير به دولت داد و تاخير ارائه بودجه با دليل صورت گرفته است، اما در مورد امسال دولت هيچ عذري نداشت.

رييس قوه مقننه با بيان اين مطلب كه نمي‌دانم چرا دولت سر موقع لايحه را به مجلس نداده است افزود: با توجه به اين كه 12 اسفندماه انتخابات مجلس برگزار مي‌شود و نمايندگان بايد براي انجام امور مربوط به انتخابات وقت بگذارند لذا ديگر مجلس فرصت كافي براي بررسي بودجه ندارد، در نتيجه ممكن است به تصويب تنخواه بيانجامد.

وي با تاكيد به اينكه مطلوب نيست كه دستگاه‌هاي اجرايي از ابتداي سال بودجه مدوني نداشته باشد، تصريح كرد: به هر حال به نظر من اين كه دولت لايحه بودجه را به موقع نداده تخلف كرده است و ما اگر مجبور شويم براي اين‌كه دو ماه اول سال دولت بتواند به امور اجرايي برسد، مصوبه‌اي در اين زمينه خواهيم داشت.

لاريجاني درباره اقداماتي كه براي تسريع در ارائه لايحه بودجه مي‌توان انجام داد گفت: از طرف هيات رييسه چندين بار به رييس جمهور نامه نوشته شده و حتي بنده نيز در اين خصوص با معاون رييس جمهور و شخص آقاي احمدي‌نژاد صحبت كردم و حتي آقاي عزيزي به ما قول داده بود اول آذر بودجه به مجلس تقديم شود ولي نمي‌دانم چرا تاكنون ارايه نشده است.
نظرات بینندگان