arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۸ - ۲۵ دی ۱۳۹۰

اختلال در بافت سفید مغز معتادان به اینترنت!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بنا به نتایج اولیه تحقیقات گروهی از محققان چینی، افرادی که به اینترنت "معتاد" شده اند دچار تغییرات مغزی شبیه معتادان به مواد مخدر یا مشروبات الکلی می شوند.

به گزارش سیتنا به نقل از بی.بی.سی، این محققان در مطالعه مغز هفده جوان "معتاد" به اینترنت، آثار اختلال در اعصاب مغزی مشاهده کردند. آنها می‌گویند که این کشف می‌تواند به یافتن درمان‌های جدید برای اعتیاد کمک کند.

اعتیاد به اینترنت یک اختلال بالینی است که نشانه بارز آن استفاده مداوم و غیرقابل کنترل از اینترنت است.

محققان چینی از 35 زن و مرد چینی 14 تا 21 سال اسکن مغزی گرفتند. 17 نفر از آنان، بر اثر پاسخ مثبت به این سوال که "آیا شما مکررا به طور ناموفق تلاش کرده‌اید که استفاده از اینترنت را کنترل کنید، کاهش دهید یا متوقف کنید؟" و سوال‌های مشابه آن، دارای "اختلال اعتیاد به اینترنت" تشخیص داده شدند.

اسکن های مغناطیسی از مغزهای این افراد تغییراتی در بافت سفید مغز - قسمتی که دارای اعصاب مغزی است - نسبت به بافت مغزی افراد غیر معتاد نشان می‌داد.

محققان تحت سرپرستی دکتر هائولی، یکی از اعضای آکادمی علوم چین، گفته‌اند که اختلالات در اعصاب بخش‌هایی از مغز که در احساسات، تصمیم گیری و اراده دخیل هستند مشاهده می‌شد.

گانتر شومان، استاد روانپزشکی در موسسه روانپزشکی کالج کینگز (بخشی از دانشگاه لندن)، می‌گوید که مشاهدات مشابهی در معتادان به بازی‌های ویدیویی نیز دیده شده است.

دکتر هنرییتا جونز، روانپزشک و استاد افتخاری امپریال کالج در لندن، می‌گوید که نتیجه تحقیقات انجام شده در چین بسیار مثمر ثمر بوده است.

او گفت که اکنون مشخص شده که اختلالات در بافت سفید مغز فقط به افراد معتاد به الکل و مواد مخدر یا روانگردان محدود نمی‌شود و در اعتیادهای "رفتاری" مثل اعتیاد به اینترنت نیز دیده می‌شود. یا این حال، به انجام مطالعات بیشتری برای کسب اطمینان کامل از نتیجه تحقیقات وجود دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
0
1
خدارو شکر که تو ایران با این قطع شدنا کسی نمیتونه معتاد بشه ببین چه مخابرات خوبی داریم ، ما متوجه نمیشیم اما اونهمه بووووووووووووووق رو که مردم میدن تحمل میکنن تا ما معتاد نشیم
نظرات بینندگان