arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۳۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۳ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۸

فارین پالیسی: ارزش دارایی‌های داعش از سال ۲۰۱۵ تا کنون کاهش یافته / در حال حاضر داعش ۲ میلیارد دلار دارایی دارد

ارزش دارایی‌های گروهک تروریستی داعش از سال ۲۰۱۵ تا کنون ۴ میلیارد دلار کاهش یافته است. با این حال گروهک تروریستی داعش حالا در زمره ثروتمندترین گروهک‌های تروریستی جهان است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ارزش دارایی های گروهک تروریستی داعش از سال ۲۰۱۵ تا کنون 4 میلیارد دلار کاهش یافته است.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی فارین پالیسی ، دارایی داعش در سال ۲۰۱۵ به ۶ میلیارد دلار می رسید اما در حال حاضر میزان دارایی این گروهک تروریستی به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

با این حال گروهک تروریستی داعش حالا در زمره ثروتمندترین گروهک‌های تروریستی جهان است. اما این ثروت هنگفت از راه‌های عجیب و باور نکردنی به دست می‌آید ؛ از شناسایی ثروتمندان در کشورهای همسایه تا قاچاق پول و آثار باستانی.

نچه که باعث شد داعش به یکی از ثروتمندترین گروهک های تروریستی تاریخ تبدیل شود ، به اتفاقات سال ۲۰۱۵ باز می گردد. در این سال ارزش دارایی این گروهک به ۶ میلیارد دلار نزدیک شد ولی اکنون ارزش دارایی های آن ها به ۲ میلیارد دلار رسیده است.در شرایط کنونی ۹۸ درصد فعالیت گروهک تروریستی داعش متوقف شده است.

آن طور که گفته شد قبل از این بیشتر درآمد این گروهک تروریستی از طریق فروش نفت و گاز تامین می شود که بر اساس آخرین گزارش ها در سال ۲۰۱۵ این گروهک تروریستی توانست ۵۰۰ میلیون دلار از طریق فروش نفت و گاز به دست آورد. منبع درآمدی بعدی این گروه اخاذی و گرفتن مالیات از مردم است . تنها در سال ۲۰۱۵ این گروهک نزدیک به ۳۶۰ میلیون دلار از این محل درآمد داشت.

نظرات بینندگان