arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۰۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸

پلوسی: روابط ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین نگران کننده است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد، ارتباطات رئیس جمهوری با یک رهبر خارجی نگرانی‌های فوری را برای امنیت ملی ما ایجاد می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد، ارتباطات رئیس جمهوری با یک رهبر خارجی نگرانی‌های فوری را برای امنیت ملی ما ایجاد می کند.

به گزارش روزنامه گاردین، نانسی پلوسی با اشاره به افشای ارتباط مخفی ترامپ با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین گفت: ما باید اطمینان داشته باشیم که رئیس جمهوری و دولت وی امنیت ملی و سیاست خارجی ما را به نفع مردم آمریکا انجام می دهند، نه به نفع شخصی رئیس جمهوری کشور خارجی دیگر.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا افزود: ما همچنان افشاگری‌های اخیر را دنبال خواهیم کرد و هر گزینه ممکن برای اطمینان در مورد حقایق مردم آمریکا را کشف خواهیم کرد. ما امیدواریم که جمهوریخواهان در حمایت از قانون اساسی به ما بپیوندند.

سخنان پلوسی در حالی مطرح می شود که پیش از این روزنامه واشنگتن پست فاش کرد که ترامپ از «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین خواسته است که در فرایند رسیدگی به فساد مالی ادعایی از سوی پسر جو بایدن، رقیب احتمالی او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، تسریع کند.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از چند هفته پیش تحقیقاتی را در این باره شروع کرده بود و در این راستا «مایکل اتکینسون» بازرس کل نهادهای اطلاعاتی این کشور را برای شهادت‌دهی در این باره احضار کرده بود.

همچنین گزارشی منتشر شده بود که یک افسر اطلاعاتی چند هفته پس از گفت وگوی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین با نگرانی از این موضوع به اتکینسون شکایت کرده و موضوع را با وی مطرح کرده است.

واشنگتن‌پست بامداد جمعه گزارش داد که شکایت افسر اطلاعاتی افشاگر با همان موضوع درخواست نابجای ترامپ از رئیس جمهوری اوکراین مرتبط است.

رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این افشاگری در توییتر نوشت: یک گزارش خبری دروغ دیگر منتشر شد. اتفاقی که قرار نیست هرگز پایان یابد.

ترامپ گفت که می داند، هر بار که با یکی از رهبران خارجی صحبت می کند، افراد زیادی از سازمان های اطلاعاتی آمریکا و همین طور کشورهای خارجی صحبت های او را استراق سمع می‌کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان