arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸

لایو خبر - ۳۰ شهریور ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هشدار عبدالملک الحوثی به عربستان/ تجاوزات را متوقف نکنید دیگر هیچ خطوط قرمزی نخواهیم داشت
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۲۳:۲۴

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله خاطر نشان کرد اگر ائتلاف سعودی اماراتی، تجاوزات خود را متوقف کند،‌ما حملات موشکی و پهپادی را متوقف خواهیم کرد.

وی هشدار داد اما اگر بمباران یمن و محاصره ادامه یابد، ضربات دردناک تری به  عمق مناطق آنها وارد خواهد شد و هیچ خطوط قرمزی وجود نخواهد  داشت.

صنعت نفت عربستان تا ۶ ماه مختل خواهد بود
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۲۳:۲۳

به دنبال انفجار در پالایشگاه‌های شرکت نفتی آرامکو عربستان، کارشناسان صنعت نفت جهان معتقدند بازسازی صنعت نفت عربستان ۳ تا ۶ ماه زمان می‌برد و در این مدت امریکا اجازه بالارفتن قیمت نفت را نخواهد داد.

بهزاد نبوی: چهار نهاد ستاد اجرایی فرمان امام، قرارگاه خاتم، آستان قدس و بنیاد مستضعفان ثروت ملی‌ را در اختیار دارند
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۲۳:۲۳

داستان شکل گیری قرارگاه خاتم اینگونه بود که در طول جنگ و خصوصا پس از عملیات رمضان، بطور معمول هر سال یک حمله بزرگ از سوی رزمندگان ما برنامه ریزی می شد . برای اجرای آن عملیات نیاز به بسیج همه امکانات کشور، خصوصا وسایل نقلیه سنگین و انواع ماشین های راهسازی  بود که معمولا در اختیار سپاه گذاشته می شد و بسیاری از آنها به دستگاه های اجرایی و صاحب آن عودت داده نمی شد. به این ترتیب پس از پایان جنگ ، سپاه پاسداران  انقلاب به بزرگترین دارنده ماشین آلات سنگین کشور تبدیل شد. و رئیس جمهور وقت مرحوم آقای هاشمی که به دلیل فرماندهی جنگ از این امکانات مطلع بود دستور داد که آنها  برای سازندگی کشور استفاده شود و به این ترتیب قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا شکل گرفت. تا آنجا که من اطلاع دارم قرار نبود این قرارگاه نقش پیمان کار را ایفا کند و با استفاده از منابع دولتی به یک بنگاه اقتصادی تبدیل شود.

والیبال قهرمانی آسیا؛ سروقامتان ایران با شکست کانگوروها بر بام آسیا ایستادند
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۹:۱۵

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/30/735140_542.jpeg

تیم ملی والیبال ایران فینال مسابقات قهرمانی آسیا را فتح کرد و با غلبه بر استرالیا قهرمان شد.

ایران پیش از این ۲ بار در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ به عنوان قهرمانی رسیده و استرالیا تنها در سال ۲۰۰۷ روی سکوی نخست ایستاده است.

ادعای عادل الجبیر: عربستان بیش از ۲۶۰ دفعه هدف موشک‌های ساخت ایران قرار گرفته
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۸:۴۳

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/30/735072_197.jpeg

عادل الجبیر وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجه مدعی شد که عربستان سعودی تاکنون بیش از ۲۶۰ موشک ساخت ایران و ۱۵۰ پهپاد ساخت ایران را که از سوی یمن به عربستان سعودی حمله کرده بودند، رهگیری کرده است.

الجبیر همچنین ادعا کرد که حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نه از جانب یمن بلکه از سمت شمال صورت گرفته و بار دیگر گفت که تحقیقات برای اینکه روشن شود حمله از کجا صورت پذیرفته، ادامه دارد. وی بار دیگر مدعی ایرانی بودن تسلیحاتی شد که با آنها به آرامکو حمله شده است.

وزیر مشاور در امور خارجه سعودی همچون دورانی که وزیر خارجه بود، بار دیگر ادعا کرد که ایران باید مشخص کند که یک دولت است یا یک انقلاب و از جامعه بین‌المللی خواست با آنچه او تهدیدات ایران می‌خواند، مقابله کند.

روسیه: جنگنده «اف-۳۵» به راحتی در تیررس سامانه «اس-۴۰۰» قرار می‌گیرد
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۷:۲۹

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/30/735064_302.jpg

وزارت دفاع روسیه به تازگی در پیامی خطاب به آمریکا اعلام کرد که سامانه دفاع موشکی «اس-۴۰۰» مستقر در ترکیه جنگنده‌های نسل پنجم «اف- ۳۵ لایتنینگ» ساخت آمریکا را بی اعتبار می‌سازد. وزارت دفاع ترکیه به تازگی اعلام کرد که محموله دوم سامانه اس-۴۰۰ ساخت روسیه وارد کشور شده و این سامانه در آوریل ۲۰۲۰ فعال خواهد شد.

روحانی: عواید حاصل از اصلاح ساختاری قیمت‌ها باید به اقشار کم درآمد و افراد دارای درآمد ثابت داده شود/ تصمیم گیری درباره ساز و کار تعیین قیمت حامل‌های انرژی
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۷:۰۷

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/6/30/735057_830.jpg

رئیس جمهور در چهلمین جلسه شورای عالی هماهنگی سران سه قوه تأکید کرد که هرگونه عواید حاصل از هرگونه اصلاح ساختاری قیمت‌ها صرفاً باید به اقشار کم درآمد و افراد دارای درآمد ثابت انتقال داده شود تا کاهش قدرت خرید آنان با توجه به نوسانات تورمی در حد ممکن جبران شود.

فرمانده سپاه: هرگز اجازه نمی‌دهیم جنگ به ایران بکشد
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۶:۳۸

سردار سلامی فرمانده سپاه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه «شکار عقاب» گفت: آمادگی ما برای پاسخ و واکنش به هر تجاوزی قطعی است. هر کس می خواهد سرزمین اش میدان اصلی جنگ شود بسم الله. هرگز اجازه نمی دهیم جنگی به سرزمین ما وارد شود. ما تا آخر ادامه می دهیم و تجاوز محدود، محدود باقی نمی ماند ما اهل نتیجه و تعقیب هستیم. این را نشان داده ایم و نقطه امنی باقی نمی گذاریم پس مراقب باشید و اشتباه نکنید.

حکم قتل عمد محمدعلی نجفی نقض شد
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۶:۳۷

حکم شعبه ۹ دادگاه کیفری یک تهران در پرونده محمدعلی نجفی با اتهام قتل میترا استاد که برای تجدیدنظرخواهی به دیوان عالی کشورارسال شده بود، از سوی این مرجع قضایی نقض شد.  پرونده نجفی به اتهام قتل میترا استاد برای رسیدگی مجدد به دادگاه ارجاع شد. 

غیبت سراج در مراسم تودیع خود
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۶:۳۵

مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان بازرسی کل کشور امروز شنبه ۳۰ شهریورماه با حضور معاون اول قوه قضاییه برگزار شد. ناصر سراج رییس پیشین سازمان بازرسی در این مراسم حضور نیافت. محسنی‌ اژه‌ای در سخنان خود در این مراسم، با اشاره به عدم حضور سراج در جلسه امروز افزود: امروز جلسه برای تکریم و معارفه رییس بازرسی منعقد شده که آقای سراج در جلسه نیست. اسمش سراج نیست و معروف به سراج شده است و حقیقتا نیرویی مخلص و زحمت کش بوده است. وی افزود: از سال ۵۸ تاحالا ما دو رفیق و دو دوست شاهد بودیم که در تمام این مدت ۴۰ سال با دلسوزی و پاکی و تدبیر و با قاطعیت انجام وظیفه کرده و به سهم خودم از ایشان تشکر دارم. ایشان یکبار در اواخر سال ۹۶ امد و اصرار کرد کس دیگری جایگزین او شود و به جهات مختلف گفتیم فعلا شما بمانید. در سال ۹۷ نیز دوباره گفتند و در سال ۹۸ از همان آغاز ریاست قوه دو سه بار پیشنهاد دادند و خودم در تودیع و معارفه دو سه بار گفتم که خوب است که مدیران جابه جا شوند و مگر افراد خاصی که باید سالیان سال بمانند. اگر مدیران بتوانند جابجا شوند برای تشکیلات هم خوب است. بهتر است کس دیگر با روحیه و انرژی جدید بیاید. از زحمت آقای سراج مجددا تقدیر می کنم. زحمات زیادی متحمل شدند. از او خواستیم که بیاید. علت عدم حضورشان هم برای من روشن نیست. برای ما مدیران این موضوع فرعی است و هرکجا هست بسلامت باشند. برای ایشان ابلاغ مشاورت ریاست قوه صادر شده است‌ و ۷ الی ۸ کار پیشنهاد شده که اگر بپذیرند درخدمتشان هستیم. ریاست قوه هم اصرار داشتند که از وجود ایشان در دستگاه قضایی استفاده کنیم.

«پلیس زن» در دربی؟
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۶:۳۴

سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت درباره حضور پلیس زن در شهرآورد 90 بین دو تیم پرسپولیس و استقلال، گفت: از ظرفیت پلیس زن در این بازی استفاده می‌کنیم که در صورت نیاز کمکهای لازم را به ما داشته باشند.

انتقاد از به کار بردن لفظ «توله» توسط یک امام جمعه
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۲:۲۱

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: کسی از روحانیت توقع اختراعات صنعتی و ساختن آپولو ندارد ولی انتظار مظهر اخلاق و آداب بودن از کسانی که داعیه‌دار هدایت معنوی مردم هستند، انتظاری طبیعی است.... اخیراً یک امام جمعه در یکی از شهرهای شرق کشور تعبیری در سخنرانی عمومی خود بکار برده که حتی دشمنان هم از بکار بردن آن درباره مسئولین ما خودداری می‌کنند. او گفته: «ما از لیبرال‌ها و غرب‌گراها و کسانی که توله‌هایشان در انگلیس عیاشی می‌کنند، اینها نه قدرت پاسخگوئی دارند و نه ما از اینها توقع پاسخگوئی داریم...» عیبی ندارد که این آقای امام جمعه، لیبرال‌ها و غرب‌گراها را قبول نداشته باشد و از آنها انتقاد هم بکند ولی بکار بردن تعبیر «توله‌ها» برای فرزندان آنها که هم توهین به آنهاست و هم فرزندانشان، هیچ مجوز شرعی و اخلاقی ندارد. این سخن آن امام جمعه به‌صورت گسترده در فضای مجازی دست به دست شده و مردم را با این سوال مواجه کرده که وقتی یک امام جمعه با این تعبیر از مخالفین فکری خود یاد می‌کند، ما به چه کسی امید ببندیم و اخلاق و ادب را از چه کسی یاد بگیریم؟

تمایل برخی اصولگرایان به احمدی نژاد
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۲:۲۰

باهنر گفت: آقای احمدی‌نژاد به معنای خودش و حلقه منسوبی که دارد جایی در برنامه وحدت اصولگرایان ندارد. شاید برخی افرادی که قبلاً با ایشان همکار بودند و یا رابطه‌ای داشتند در برنامه باشند یا حتی برخی کسانی که به شورای اصولگرایی دعوت می‌شوند هم نیم نگاهی به ایشان داشته باشند و بدشان نیاید که از ظرفیت ایشان هم استفاده کنند. اما به عنوان شخصیت حقوقی در شورای اصولگرایی آقای احمدی‌نژاد یا نماینده‌های مستقیم ایشان جایی ندارند.

وزیر علوم: دانشجوی تقلبی در دانشگاه‌های دولتی نداریم
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۲:۱۹

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکنون دانشجویی که در کنکور شرکت نکرده و ادعای قبولی در دانشگاه‌های دولتی داشته باشد، وارد مراکز آموزش عالی کشور نشده است. هفته گذشته اخباری مبنی بر ورود غیرقانونی یک دانشجوی جعلی به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بدون شرکت در کنکور منتشر شد.

۱۲ کشته و ۱۸ مصدوم در تصادف مینی‌بوس و تریلی
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۲:۱۹

براثر تصادف تریلی با مینی بوس ۱۲ نفر کشته و ۱۷ نفر مصدوم شدند. بر اثر این حادثه که به دلیل خواب آلودگی راننده تریلی رخ داد، مینی بوس دچار حریق شد.

روحانی دوشنبه به نیویورک می‌رود
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۲:۱۹

رئیس جمهور دوشنبه هفته جاری به نیویورک سفر خواهد کرد. یک هیئت بلندپایه سیاسی رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی خواهد کرد. سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سالانه سازمان ملل متحد، دیدار و گفت‌وگو با روسای جمهور و سران برخی کشورها و نشست خبری از برنامه‌های سفر روحانی به نیویورک است. یک هیئت بلندپایه سیاسی رئیس‌جمهور را در این سفر همراهی خواهد کرد.

آمریکا نیروی بیشتر به عربستان اعزام می کند
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۲:۱۸

رئیس‌جمهور آمریکا با اعزام نیروی بیشتر به منطقه با هدف آنچه محافظت از عربستان سعودی خوانده شده موافقت کرد. رویترز قبلاً گزارش داده بود پنتاگون قصد ارسال سامانه‌های پدافند موشکی، پهپاد و جنگنده‌های بیشتر به عربستان سعودی دارد.

تظاهرات علیه سیسی در پایتخت مصر
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۲:۱۷

شبکه الجزیره از تجمع اعتراضی علیه دولت عبدالفتاح السیسی در میدان التحریر، مرکز پایتخت مصر خبر داد. برخی رسانه‌ها از افزایش لحظه به لحظه تعداد افراد معترض و حضور آن‌ها در میدان التحریر خبر می‌دهند؛ میدانی که سال ۲۰۱۱ صحنه شکل‌گیری انقلاب مردم مصر بود.

کدخدایی: نظارت استصوابی در هر صورت باید وجود داشته باشد
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۲:۱۵

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با اینکه یکی از انتقاداتی که نسبت به شورای نگهبان مطرح می شود پیرامون نظریه های استصوابی شورا است، در پاسخ به این سوال که آیا مشخص نبودن تعریف رجل سیاسی و رجل مذهبی دامنه نظرات استصوابی شورای نگهبان را گسترده تر نمی کند؟ بیان کرد: شاید بتوانیم این گونه تفکیک کنیم که نظارت استصوابی که همان نظارت قانونی است و هیچ تفاوتی ندارد در هر صورتی باید وجود داشته باشد. برای مثال اگر برای انتخاب ریاست جمهوری 20 شرط داشته باشیم نظارت شورای نگهبان تفاوتی نمی کند، جایی هم که 5 شرط داشته باشیم باز نظارت شورای نگهبان فرقی نمی کند و ماهیتاً باید یک نظارت قانونی موثر توسط شورای نگهبان وجود داشته باشد.

شرط نتانیاهو برای کناره گیری
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۱۲:۱۴

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل جمعه شب فاش کرد، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل در صدد است به شرط تبرئه شدن از اتهامات، از صحنه سیاسی کناره گیری کند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۶/۳۰ - ۰۳:۲۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان