arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸

طالبان: آمریکا به‌دنبال بهانه‌های دروغین برای ماندن در افغانستان است

طالبان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به گفته‌های اخیر ترامپ درباره علت لغو مذاکرات آمریکا و طالبان اعلام کرد آمریکا ابتدا جنگ را در افغانستان آغاز کرده و اکنون به‌دنبال بهانه‌های دروغین برای ماندن در آن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طالبان: آمریکا به‌دنبال بهانه‌های دروغین برای ماندن در افغانستان استطالبان در بیانیه‌ای به اظهارات اخیر دونالد ترامپ درباره لغو مذاکرات آمریکا با طالبان واکنش نشان داد.

طالبان در این بیانیه با اشاره به گفته‌های اخیر ترامپ گفت: «رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که مذاکرات با طالبان را به حالت تعلیق درآورده زیرا آنها مایل به پذیرش آتش بس نبودند و گفته که راه‌های بهتری برای دستیابی به پیشرفت در مذاکرات وجود دارد!! این درست است که جنگ‌طلبان همیشه جنگ و ترور را جایگزین بهتری برای راه‌حل‌های دیپلماتیک می‌دانند.»

این بیانیه در ادامه افزود: جنگ در میهن عزیزمان (افغانستان) توسط آمریکا آغاز شده است و او برای رسیدن به هدف خود به هر درگیری دامن می‌زند. اگر آمریکا صمیمانه آرزو دارد جنگ را به پایان برساند، باید تمام نیروهای خود را از سرزمین ما بیرون بکشد، زیرا افغان‌ها وارد جنگ برای شروع جنگ به آمریکا نشده‌اند، این آمریکاست که به افغانستان حمله کرده و قاتل و مقصر زندانی و آواره شدن صدها هزار افغان شده و به دنبال بهانه‌های دروغین برای طولانی شدن این جنگ است.

طالبان همچنین تاکید کرد: مقاومت افغانستان تحت رهبری امارت اسلامی (طالبان) فقط واکنشی در برابر حمله آمریکا است. بدون اشغال، ما دارای امنیت جامع و مثال زدنی، اداره مرکزی و دادگستری منصفانه بودیم اما تهاجم نه تنها تمام ارزش‌های ما را فرو ریخت بلکه شعله‌های جنگ را نیز آتش زد. تا زمانی که اشغال متوقف نشود، جنگ پایان نخواهد یافت. ما از نظر شرعی و ذاتی موظف هستیم جهاد خود را تا اخراج کامل مهاجمان ادامه دهیم.

این بیانیه همچنین تاکید کرد: توافق در مورد آتش بس قبل از هرگونه توافق نامه رسمی و تضمین‌ها نه تنها موجب ناکام کردن افغان‌ها می‌شود، بلکه باعث طولانی‌تر و تقویت اشغال خواهد شد. متأسفانه، دشمن همچنان به آرزوهای بزرگ برای رسیدن به موفقیت در این گورستان امپراتوری‌ها ادامه می‌دهد.

طالبان در پایان افزود: امارت اسلامی افغانستان بارها و بارها کاملاً روشن کرده است که هدف از این جهاد پایان اشغال و ایجاد دولت اسلامی است. به خواست خدا، تعهدات ملی و مذهبی ما تا زمانی که ما به این اهداف واضح و شفاف نرسیم، بدون توجه خواهد بود.

به گزارش فارس، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا روز گذشته در نشست خبری با نخست وزیر استرالیا گفت که تنها دلیل لغو مذاکرات آمریکا با طالبان نپذیرفتن آتش‌بس از سوی آنها (طالبان) بوده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان