arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۰ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸

انصارالله: 21 سپتامبر روز سقوط قیمومیت خارجی است

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت که روز 21 سپتامبر(روز پیروزی انقلاب مردم یمن) روز سقوط قیمومیت خارجی و هیمنه سعودی و آمریکایی بر یمن است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انصارالله: 21 سپتامبر روز سقوط قیمومیت خارجی است«محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن و رئیس هیات صنعاء در مذاکرات صلح گفت که روز بیست و یکم سپتامبر(سالروز پیروزی انقلاب مردم یمن در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۴ /۳۰ شهریور ۹۳) روز سقوط قیمومیت بیگانگان است.

وی روز شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت که «21 سپتامبر روز پس گرفتن کرامت مردم یمن و حاکمیت این کشور از چنگال گرگ‌ها است».

سخنگوی انصارالله یمن تاکید کرد که سال 2014 در چنین روزی بود که به «هیمنه مطلق» عربستان سعودی و آمریکا بر یمن پایان داده شد.

سال 2014 برای یمن، تحولات جدیدی را به ارمغان آورد که مهمترین آن، خیزش مجدد مردم به دلیل عدم تحقق مطالباتشان در انقلاب سال 2011 علیه رژیم «علی عبدالله صالح» بود.

در سال 2011 مردم یمن علیه رژیم «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهور سابق این کشور قیام کردند و با تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز که با خیزش‌های مردمی در دیگر کشورهای عربی هم‌زمان بود، وی را مجبور به کناره‌گیری از قدرت کردند اما شورای همکاری خلیج فارس و برخی طرف‌های هم‌پیمان غربی تلاش کردند، این انقلاب را به نفع خود مصادره کنند، اما در سال 2014 مردم بار دیگر به خیابان‌ها آمدند و این‌بار با حمایت جنبش انصارالله، انقلاب آنها به ثمر نشست.

منبع: فارس
نظرات بینندگان