arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸

المیادین: دو گردان از نیروهای سودانی یمن را ترک کردند

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دو گردان از نیروهای سودانی حاضر در ائتلاف سعودی ، یمن را ترک کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه خبری المیادین به نقل از منابع آگاه گزارش داد که دو گردان از نیروهای سودانی حاضر در ائتلاف سعودی ، یمن را ترک کردند.

به گزارش المیادین به نقل از منابع آگاه ، نیروهای سودانی غرب یمن را به مقصد پایگاه «عصب» در اریتره ترک کردند.

بر اساس این گزارش، قرار است این دو گردان با هواپیما به سودان منتقل و از این کشور عازم لیبی شوند.

سودان با ائتلاف سعودی در جنگ یمن همراهی می کند، این کشور تاکنون اعلام نکرده چه تعداد نیرو به یمن فرستاده، اما برای اعزام ۶ هزار نیروی نظامی به یمن اعلام آمادگی کرده بود. سودان در حاضر از بحران های داخلی در پی سرنگونی دولت "عمر البشیر" رییس جمهوری مخلوع رنج می برد.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی در لیبی از نیروهای ژنرال خلیفه حفتر حمایت می کنند و پیش تر گزارش ها از حملات پهپادهای امارات به مواضع دولت وفاق ملی حکایت داشت.

تاکنون صدها مزدور سودانی در پی درگیری با نیروهای یمنی کشته شده‌اند.

در اثر تجاوز نظامی ائتلاف عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان که از ششم فروردین ماه سال ۱۳۹۴ آغاز شده تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی به شهادت رسیده‌اند که ۸۵ هزار نفر آنان کودک بوده‌اند که بیشتر بر اثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ جان باخته‌اند.

یکی از دلایل و بهانه‌های حمله عربستان و امارات با همراهی آمریکا به یمن، بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت بود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان