arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۰

دادكان در محيط نا امن كار نخواهد كرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مربي سابق تيم ملي فوتبال كشورمان تاكيد كرد كه نجات كِشتي طوفان زده فوتبال با دستان علي كفاشيان مقدور نيست .



حسين فركي در گفتگو با خبرنگار ايلنا، با اشاره به انتخابات پيش رو فدراسيون فوتبال اظهار كرد: در بحث انتخابات فدراسيون فوتبال بايد به دو دوره نگاه كرد و دو موضوع مهم را مورد بررسي قرار داد اول اينكه قرار است چه كساني وارد عرصه اين انتخابات شوند و سپس نگاه مقايسه اي داشت به آنچه كه در اين 4 سال و 4 سال پيش از آن در دوره محمد دادكان اتفاق افتاد.

وي افزود: همواره مردم و جامعه فوتبال اعلام مي كنند و قبول دارند كه بايد در فدراسيون فوتبال از متخصصان اين حوزه در جاي خود استفاده شود و وقتي كه اين اتفاق نمي افتد طبيعي‌است كه افراد در جايگاه‌هاي غير از تخصص خود قرار مي گيرند و وضعيت فوتبال ما هم به اين روز مي افتد.



كانديداها مستقل به انتخابات وارد شوند

سرمربي تيم فوتبال نفت تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا فضاي انتخابات سالم در فدراسيون فوتبال اعتقاد داريد گفت: متاسفانه ما در دوره گذشته به اين موضوع توجهي نكرديم. به نظر من كانديداها بايد به صورت كاملا مستقل وارد انتخابات شوند و در مجمع نيز يك انتخاب واقعي صورت گيرد نه فردي را براي رياست بر فوتبال كشور انتصاب كنند.



وي تصريح كرد: من به اين كانديداهايي كه قرار است وارد انتخابات پيش رو شوند پيشنهاد مي كنم كه توانايي‌هاي خود را ديده و سپس وارد اين فضا شوند و اگر مي بينند كه توان اداره فوتبال را ندارند نيايند چون كه مطمئنا در آينده مورد استقبال مردم قرار نخواهند گرفت.



كفاشيان اشتباهی وارد فوتبال شد

فركي در ادامه با اشاره به عملكرد علي كفاشيان در راس فدراسيون فوتبال گفت: به شخصه احترام بسيار زيادي براي ايشان قائلم. كفاشيان كسي‌است كه در ورزش ما سال‌ها خدمت كرده و تلاش‌هاي زيادي هم براي پيش برد اهداف ورزش كشور انجام داده است اما من فكر مي كنم فضا براي ادامه فعاليت وي در فدراسيون فوتبال محيا نيست و در آينده بايد جاي خود را به شخص ديگري بدهد.

وي تصريح كرد: براي من هم پذيرفتني است كه كفاشيان 4 سال به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال اكنون اشراف كاملي به اين حوزه و مشكلات آن دارد ولي با توجه به اينكه وي 4 سال پيش هم به صورت ناخواسته و اشتباهي وارد عرصه انتخابات و نهايتا رئيس فدراسيون شد بهتر است كفاشيان در جاي ديگري از ورزش به خدمت بپردازد.



به فدراسيون كنوني نمره 10 مي دهم

فركي گفت: با توجه به اينكه كفاشيان ناخواسته و با اصرار افراد ديگر وارد انتخابات شد از تلاشهاي او تشكر مي كنم و به عملكرد وي هم نمره ي 10 مي دهم.



انتخاب نه، بيشتر شاهد انتصاب هستيم

وي در واكنش به اينكه كفاشيان اصرار دارد كسي بهتر از او براي اداره فوتبال كشور وجود ندارد، گفت: كفاشيان به عنوان يك كانديدا براي من قابل احترام است. اما اميدوارم كه در انتخابات پيش رو شاهد يك انتخابات واقعي باشم. هرچند كه ساختار تشكيلات ورزش كشور به گونه اي‌است كه در بسياري از بخش‌ها انتخابات به صورت واقعي برگذار نشده و ما بيشتر شاهد انتصاب افراد هستيم تا انتخاب آنها .



دادكان اولويت اول حضور در راس فوتبال باشد

دستيار برانكو ايوانكوويچ در تيم ملي فوتبال در ادامه در رابطه با احتمال حضور محمد دادكان در انتخابات فدراسيون فوتبال گفت: به نظر من دادكان بايد در اولويت اول براي انتخابات فدراسيون فوتبال باشد. ما امروز در همه نظر خواهي‌ها و مصاحبه‌هاي افراد و حتي مردم مي بينيم كه همه آنها خواستار حضور وي در راس تشكيلات فوتبال هستند و آن بر مي گردد به توان مديريتي‏، سابقه و تجارب بسيار زياد دادكان در فوتبال كشور.



وي افزود: ما امروز بيش از هميشه بايد به دنبال خواست مردم باشيم . اگر ما امروز به خواست مردم توجه داريم بايد به هر وسيله اي كه شده دادكان را برگردانده و رياست فوتبال كشور را تقديم وي كنيم. مطمئنا تا افراد ديگر بخواهند تجربه امثال محمد دادكان و ناصر نوآموز را كسب كنند سال‌ها طول خواهد كشيد .



فضا بايد مناسب حضور دادكان باشد

فركي همچنين با تاكيد بر اينكه اگر دادكان قرار است بيايد و فضا براي او مهيا نباشد بهتر است وارد عرصه انتخابات نشود، گفت: به هرحال من فكر مي كنم محمد دادكان هم بنا به خواست مردم و اينكه مي خواهد كاري انجام دهد سعي در حضور در راس فدراسيون فوتبال دارد اما اگر قرار است وي در اين عرصه حضور يافته و در ادامه پشت وی را خالي كنند و به دنبال تخريب شخصيت وي باشند بهتر است اين اتفاق نيفتد.


وي خاطرنشان كرد: به اعتقاد من نجات اين كشتي طوفان زده به اسم فوتبال جز با صداقت، سلامت، همدلي و... و حضور افرادي همچون دادكان امكان پذير است و اگر قرار است فوتبال ما در ادامه هم در اختيار فردي مثل كفاشيان باشد مطمئنا راه به جايي نخواهيم برد. همانطور كه گفتم كفاشيان با تمام خدماتي كه به ورزش كشور كرده است ناخداي خوبي براي اين كشتي طوفان زده نيست.



دادكان در محيط نا امن كار نخواهد كرد

سرمربي تيم فوتبال نفت تهران در پايان در پاسخ به اين سوال كه چقدر اميدوار به حضور محمد دادكان در راس فوتبال هستيد گفت: تا جايي كه من اطلاع دارم بارها براي بازگشت وی مذاكراتي از سوی مسئولان ورزش كشور صورت گرفته و همواره دادكان هم در مقابل خواسته هايی داشته كه عليرغم بر حق بودن این خواسته‌ها، با مخالفت هايي مواجه شده و گويا ميلي به بازگشت وي نبوده، به هر حال اين سوالي است كه من پاسخ آن را نمي دانم اما مطمئن هستم دادكان بدون شک وارد فضايي كه براي كار مناسب نباشد، نخواهد شد.

نظرات بینندگان