arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

مسکو: اتهامات آمریکا درباره عامل حمله به آرامکو سست و بی‌اساس است

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه در واکنش به اتهامات عربستان سعودی و آمریکا علیه ایران در زمینه دست داشتن در حملات پهپادی اخیر به تاسیسات آرامکو تاکید کرد که چنین اتهاماتی کاملا غیرقابل قبول است. ما قویا این اقدامات را محکوم می‌کنیم. در هر صورت شواهد بی طرفانه آشکاری (درباره اتهامات) مورد نیاز است. اتهامات سست و بی‌پایه درباره برخی کشورها، جنبش‌ها یا هر نیروی دیگر که می‌گویند آغازگر آن اقدامات است کاملا غیرقابل قبول است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اتهامات آمریکا و عربستان سعودی درباره دست داشتن کشور دیگری در حمله به تاسیسات نفتی آرامکو را بی پایه و فاقد شواهد لازم خواند.

به گزارش فارس، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه روز دوشنبه در واکنش به اتهامات عربستان سعودی و آمریکا علیه ایران در زمینه دست داشتن در حملات پهپادی اخیر به تاسیسات آرامکو تاکید کرد که «چنین اتهاماتی کاملا غیرقابل قبول است.»

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی افزود: «ما قویا این اقدامات را محکوم می‌کنیم. در هر صورت شواهد بی طرفانه آشکاری (درباره اتهامات) مورد نیاز است. اتهامات سست و بی‌پایه درباره برخی کشورها، جنبش‌ها یا هر نیروی دیگر که می‌گویند آغازگر آن اقدامات است کاملا غیرقابل قبول است.»

به دنبال حملات غافل گیرکننده شنبه دو هفته پیش علیه تاسیسات مهم نفتی عربستان سعودی که منجر به تعلیق تولید و صادرات بخشی از نفت و گاز این کشور شده، واشنگتن و ریاض در مواضعی هماهنگ ایران را به انجام این حملات متهم کردند. این درحالیست که نیروهای انصارالله یمن این عملیاتها را سازماندهی کرده بودند و خودشان نیز رسما مسئولیت آن را قبول کرده‌اند.

دیگر مقامات دولت روسیه نیز این اتهامات علیه ایران را بی پایه و اساس خوانده و معتقدند که آمریکا با این ادعاها به دنبال تشدید تشنها پیرامون مسائل مربوط به ایران است.

یک روزنامه کره‌ای نیز اخیرا با اشاره به عدم وجود شواهد کافی و سابقه مقامات آمریکایی در اتهام پراکنی علیه ایران در گزارشی نوشته بود که حتی اگر یک شهاب سنگ نیز به زمین برخورد کند آمریکاییها ایران را مقصر آن می‌دانند.

نظرات بینندگان