arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۹۲۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

هیل: رویکرد ترامپ درقبال ایران به هیچ جا نخواهد رسید

پایگاه خبری هیل در گزارشی با تاکید بر اینکه سیاست "فشار حداکثری" ترامپ بر ایران به جایی نمی‌رسد، نوشت: سیاست درست درقبال ایران باید شامل بازگشت به برجام و برداشتن تحریم‌ها باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

پایگاه خبری هیل در گزارشی با تاکید بر اینکه سیاست "فشار حداکثری" ترامپ بر ایران به جایی نمی‌رسد، نوشت: سیاست درست درقبال ایران باید شامل بازگشت به برجام و برداشتن تحریم‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، پایگاه خبری هیل در گزارش خود با اشاره به اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از حمله اخیر به تاسیسات نفتی عربستان تحریم‌هایی جدید علیه ایران وضع کرده است، آن را بخشی دیگر از کمپین "فشار حداکثری" ترامپ برشمرد و تصریح کرد: اگرچه جهان می‌تواند برای اینکه ترامپ تصمیم به آغاز جنگ نگرفته است، خرسند باشد اما این اقدامات (تحریم ایران) نیز هیچ سودی برای آمریکا در بر نداشته است.

هیل در ادامه نوشت: نکته استراتژیک در راهبرد ترامپ درقبال ایران و درون مایه سیاست خارجی کنونی او این است که وی تمایل دارد سرسخت دیده شود و اقداماتی تند به کار می‌گیرد بدون آنکه واقعا مشخص باشد چگونه قرار است به حصول نتایج مورد نظر بینجامند.

این پایگاه خبری با اشاره به اینکه زنجیره حوادث کنونی ناشی از میل ترامپ برای کنار گذاشتن دستاوردهای اوباما است، تاکید کرد: این اقدامات رئیس جمهور آمریکا به هیچ جا نرسیده به غیر از اینکه ایران به تدریج شروع به کاهش اجرای تعهداتش ذیل برجام کرده است. آنچه قابل پیش بینی است، این است که رویکرد یک‌جانبه و اهداف زیاده خواهانه ترامپ دستورالعملی منجر به شکست است. نه تنها اروپا و باقی جهان مایل به حفظ توافق کنونی به شکل کنونی آن هستند، بلکه ایرانی‌های نیز هرگز در برابر خواسته‌های آمریکا تسلیم نخواهند شد.

هیل در بخش پایانی گزارش خود دونالد ترامپ را فردی نمایشگر توصیف کرد که بر مبنای استراتژی تصمیم نمی‌گیرد و افزود: در نهایت باید گفت که رویکرد زشت و سخت‌گیرانه ترامپ در عرصه سیاست خارجی سبب شده تا آمریکا و جهان به جایی ناامن‌تر تبدیل شود. یک سیاست درست درقبال ایران، شامل بازگشت به برجام، برداشتن تحریم‌ها و عقب‌نشینی از تلاش‌های آمریکا برای کنترل خاورمیانه از طریق ابزار نظامی خواهد بود.

نظرات بینندگان