arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸
آسوشیتدپرس:

غول پیکرترین پرنده دوران ژوراسیک بازسازی شد

گروهی از دانشمندان موفق شدند بقایای  125 میلیون ساله یک فسیل را با کمک طراحی سه بعدی بازسازی کنند و به این نتیجه برسند که این فسیل بزرگ ترین دایناسور پرنده ای است که تا کنون وجود داشته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از دانشمندان موفق شدند بقایای  125 میلیون ساله یک فسیل را با کمک طراحی سه بعدی بازسازی کنند و به این نتیجه برسند که این فسیل بزرگ ترین دایناسور پرنده ای است که تا کنون وجود داشته است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، تصورش هم سخت است که روزگاری پرنده ای در آسمان پرواز می کرده که یک فک بزرگ، بال هایی حیرت انگیز و دندان هایی بزرگ داشته است اما این موضوع حقیقت دارد.

این دایناسور موسوم به پتروسور و غول پیکر بودند. درواقع  با داشتن طول 20 پایی و وزن 650 پوندی بسیار عظیم تلقی می شوند و بقایای آنها از دوران ژوراسیک به یادگار مانده است و اکنون 125 میلیون سال بعد از دوره زندگی خود موجب حیرت باستان شناسان شده است. بقایای این جاندار که در اعماق صخره های جزیره وایت یافته شده است، دریچه ای جدید از علم باستان شناسی را رو به دید دانشمندان گشوده است.

اعتقاد بر این است که این هیولاهای بالدار تقریباً 150 میلیون سال پیش بر آسمان حکمرانی کرده اند ، در طی این مدت آنها از اندازه جوندگان به شکل شبیه به یک جت جنگنده مدرن تکامل یافته اند. وزن تقریبی این جاندار بر اساس معیار کیلوگرم حدود 300 کیلوگرم ارزیابی می شود. این کشف توسط رابرت کورام ، رئیس بخش فسیل شناسان منطقه در انگلیس انجام شده است که می گوید: "شاید این بزرگترین موجودی بوده که تا آن زمان زندگی کرده بود."

اعتقاد بر این است که این هیولاهای پرنده تقریباً 150 میلیون سال بر آسمان حکومت کرده اند ، در این مدت آنها از اندازه جوندگان به شکل شبیه به یک جت جنگنده مدرن تکامل یافته اند. مایکل حبیب ، از دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در این خصوص نوشت: "برخلاف پرندگانی که فقط با اندام عقب خود حرکت می کنند و به داخل هوا می پرند ، پتروسورها در تمام چهار وجه اصلی بدن خود حرکت داشتند. "

نظرات بینندگان