arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

قیمت بلیط قطار اربعین مشخص شد+ جزئیات

قیمت بلیط قطار اربعین برای مسیر تهران کرمانشاه ۹۵ هزار تومان است که البته به قطار‌های کوپه‌ای چهار تخته اختصاص دارد. شرکت راه‌آهن قیمت بلیط قطار کوپه‌ای شش تخته در مسیر تهران کرمانشاه را ۷۰ هزار تومان و قیمت بلیط قطار اتوبوسی در این مسیر را ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

شرکت راه‌آهن بعد از اتوبوس و هواپیما، از آخرین استراتژی برای سفر اربعین رونمایی کرد و در یک نشست خبری جزئیات مربوط به بلیط قطار اربعین در سال ۹۸ را اعلام کرد. بلیط قطار اربعین قرار است از روز چهارشنبه سوم مهر یعنی پس فردا پیش‌فروش شوند. این قطار‌ها از تاریخ ۱۵ مهر تا پایان این ماه مسافران را در مسیر شهر‌های مختلف به مقصد کرمانشاه، همدان و خرمشهر و بالعکس جابجا می‌کنند.

آنطور که سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن می‌گوید، قیمت بلیط اربعین افزایش پیدا نخواهد کرد. امسال حدود ۴۰۰ هزار صندلی ظرفیت قطار برای جابه‌جایی زائران اربعین در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه امسال پیشبینی می‌شود حدود سه میلیون ایرانی در مراسم اربعین شرکت کنند، می‌توان نتجه گرفت که حدود ۱۵ درصد زائران از قطار برای سفر به مرز عراق استفاده خواهند کرد.

زائران از کدام شهر‌ها می‌توانند با قطار به مرز بروند؟

قطار‌های اربعین قرار است امسال زائران را از تهران و مشهد به شهر‌های نزدیک مرز عراق ببرند. آنطور که مدیرعامل شرکت راه‌آهن در نشست خبری اعلام کرده، قطار‌ها از این دو مبدا به ایستگاه‌های کرمانشاه، همدان و خرمشهر می‌روند و از آنجا با اتوبوس راهی مرز می‌شوند. قطار‌های در نظر گرفته شده برای این مسیر‌ها در اربعین ۹۸ قطار‌های کوپه‌ای چهار تخته و قطار‌های اتوبوسی است.

به گفته رسولی امسال علاوه بر تهران و مشهد، قطار‌هایی برای مسیر‌های جدید در نظر گرفته شده. بر این اساس مسیر‌های قم- خرمشهر، قم- کرمانشاه، تهران-همدان، اهواز-شلمچه و اصفهان- کرمانشاه جزو مسیر‌های جدید ریلی در ایام اوج سفر است. علاوه بر این یک مسیر بین المللی هم برای جابجایی زائران اربعین در نظر گرفته شده است. بدین ترتیب مسیر زاهدان- خرمشهر برای رساندن زائران پاکستانی با قطار به خرمشهر از سیستان و بلوچستان در نظر گرفته شده است. آنطور که مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفته، در ایام اربعین قطار اتوبوسی در مسیر خرمشهر به پایانه مرزی شلمچه به صورت رایگان زائران را به مرز عراق منتقل خواهد کرد.

قیمت بلیط قطار اربعین گران نمی‌شود

مدیرعامل شرکت راه‌آهن درباره قیمت بلیط قطار اربعین ۹۸ می‌گوید امسال به هیچ عنوان افزایش قیمت در بلیط قطار‌های اربعین نداریم و بلیط‌ها با همان نرخ مصوب به فروش می‌رسند. آنطور که در نشست خبری شرکت راه‌آهن اعلام شده، قیمت بلیط قطار اربعین برای مسیر تهران کرمانشاه ۹۵ هزار تومان است که البته به قطار‌های کوپه‌ای چهار تخته اختصاص دارد. شرکت راه‌آهن قیمت بلیط قطار کوپه‌ای شش تخته در مسیر تهران کرمانشاه را ۷۰ هزار تومان و قیمت بلیط قطار اتوبوسی در این مسیر را ۵۰ هزار تومان در نظر گرفته است.

بر اساس اعلام شرکت راه‌آهن قیمت بلیط قطار در مسیر تهران خرمشهر برای قطار‌های کوپه‌ای چهار تخته ۱۵۳ هزار تومان در نظر گرفته شده. قطار‌های در نظر گرفته شده برای مسیر تهران همدان از نوع اتوبوسی است و قیمت بلیط آن ۴۷ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش فرارو، آن دسته از زائران اربعین که می‌خواهند از شهر مشهد با قطار راهی مرز شوند، می‌توانند از قطار‌های کوپه‌ای چهار تخته برای سفر به خرمشهر استفاده کنند که قیمت بلیط آن ۲۷۲ هزار تومان است. گزینه دیگر برای این دسته از زائران خرید بلیط قطار کوپه‌ای شش تخته است که ۱۹۲ هزار تومان خرج دارد. سفر اربعین برای زائران مشهد از مرز خسروی کوتاه‌تر به نظر می‌رسد. زائرانی که بخواهند از این مرز راهی کربلا شوند، می‌توانند بلیط قطار مشهد همدان بخرند که از نوع کوپه‌ای چهار تخته است و قیمت آن حدود ۲۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می‌شود.

زمان پیش‌فروش بلیط و تاریخ حرکت قطار‌های اربعین

قطار‌های اربعین امسال از ۱۵ تا ۳۰ مهر زائران را از شهر‌های مبدا به شهر‌های مرزی و بالعکس منتقل می‌کنند. باید توجه داشته باشید که اربعین امسال ۲۰ صفر مصادف با شنبه ۲۷ مهرماه است. قرار است بلیط قطار اربعین از پس فردا چهارشنبه سوم مهرماه پیش‌فروش شود. پیش‌فروش بلیط قطار اربعین هم به صورت اینترنتی و هم از طریق آژانس‌های مسافرتی از ساعت ۱۰ صبح روز چهارنشبه انجام خواهد شد.

چند درصد از زائران اربعین با قطار به عراق می‌روند؟

امسال با توجه به اینکه روادید بین ایران و عراق حذف شده و بدون تهیه ویزا صرفا با گذرنامه ایرانی می‌توان به سفر اربعین رفت، پیشبینی می‌شود تعداد زائران ایرانی اربعین افزایش پیدا کند. سال پیش حدود دو میلیون ایرانی در مراسم اربعین شرکت کردند و امسال پیشبینی می‌شود این رقم به حدود سه میلیون نفر برسد.

شرکت راه‌آهن با توجه به افزایش احتمالی تعداد زائران اربعین، ظرفیت قطار‌های اربعین را نسبت به سال قبل افزایش داده. آنطور که مدیرعامل شرکت راه‌آهن در نشست خبری اعلام کرده، امسال روزانه ۵۴ قطار در پانزده روز و در قالب ۸۵۸ رام قطار و ۴۳۶ هزار صندلی پیش بینی شده است که از نظر تعداد قطار ۴۳ درصد نسبت به اربعین پارسال رشد داشته است و ظرفیت جابه‌جایی مسافران نسبت به پارسال ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده. با این حساب پیش‌بینی شده امسال حدود ۱۵ درصد زائران اربعین با قطار به مرز‌های عراق بروند.

نظرات بینندگان