arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۲۱ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

نتانیاهو و گانتز برای نخستین بار پس از انتخابات دیدار کردند

نخست وزیر اسرائیل و رهبر حزب آبی و سفید برای نخستین بار پس از برگزاری انتخابات به صورت رسمی با یکدیگر دیدار کردند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتانیاهو و گانتز برای نخستین بار پس از انتخابات دیدار کردند«بنیامین نتانیاهو» رهبر حزب لیکود و نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رهبر حزب آبی و سفیدبا «رووین ریولین» رئیس این رژیم دیدار کردند.

رسانه‌های اسرائیلی هدف از این دیدار را تلاش رئیس رژیم صهیونیستی برای تشکیل کابینه وحدت ملی عنوان کرده‌اند.

نتانیاهو چند روز پیش با انتشار یک پیام ویدئویی، ضمن پذیرش شکست در تشکیل ائتلاف راست‌گرا، از گانتز دعوت کرد تا امروز با هم ملاقات جدی برای تشکیل کابینه فراگیر داشته باشند (+). گانتز اما پیشنهاد رهبر حزب لیکود مبنی بر نخست‌وزیری چرخشی و ائتلاف برای کابینه فراگیر را رد کرد. 

از طرفی برای اینکه ائتلاف‌های نتانیاهو یا گانتز حائز اکثریت لازم جهت معرفی شدن برای تشکیل کابینه شوند، به حمایت «آویگدور لیبرمن» رهبر حزب «اسرائیل بیتونا» با 8 کرسی نیاز دارند.

لیبرمن که از سوی رسانه‌های اسرائیلی به عنوان عامل سرنوشت‌ساز در تشکیل کابینه و تعیین نخست‌وزیر لقب گرفته، پیشتر تلویحا اعلام کرده که تمام تلاشش را می‌کند تا نتانیاهو را از رهبری حزب لیکود به زیر کشیده و مانع تشکیل ائتلاف او شود. لیبرمن تاکید کرده هر حزبی که تمام شروط وی برای تغییرات سکولاریست در سیاست‌های کابینه اسرائیل را بپذیرد، با آنها ائتلاف خواهد کرد

منبع: فارس
نظرات بینندگان