arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۱۵۵
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۲۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۸

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی: امنیت کره‌شمالی را تضمین می‌کنیم

مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی در هفتاد و چهارمین نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد از پیشرفت‌های حاصل شده در مسیر صلح در شبه‌جزیره کره استقبال کرد. وی گفت: تراژدی جنگ نباید در شبه‌جزیره کره تکرار شود. در این راستا ما باید به این درگیری دیرین پایان دهیم
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی: امنیت کره‌شمالی را تضمین می‌کنیم /

رئیس‌جمهوری کره جنوبی با بیان این که کشورش امنیت کره‌شمالی را تضمین خواهد کرد، خواهان پایان دادن به جنگ میان دو کره شد.

به گزارش ایسنا، مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی در هفتاد و چهارمین نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل متحد از پیشرفت‌های حاصل شده در مسیر صلح در شبه‌جزیره کره استقبال کرد.

وی گفت: تراژدی جنگ نباید در شبه‌جزیره کره تکرار شود. در این راستا ما باید به این درگیری دیرین پایان دهیم.

او در ادامه خاطرنشان کرد: اصل دیگر مربوط به تضمین امنیت متقابل است. کره‌جنوبی امنیت کره شمالی را تضمین خواهد کرد. امیدوارم کره‌شمالی هم چنین کاری را در قبال کره جنوبی انجام دهد.

مون جائه این افزود: وقتی هر دو کره نسبت به این که امنیت متقابل آنان تضمین شده باشد، راضی باشند فرآیند خلع سلاح با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی از جامعه بین‌المللی خواست که در راستای کاستن از نگرانی‌های امنیتی در شبه‌جزیره کره اقدام کند.

وی بیان کرد: صلح صرفا به معنای نبود مناقشه نیست. صلح واقعی درباره توسعه وابستگی متقابل و همکاری در راستای آبادانی مشترک است.

وی افزود: اقتصاد مسالمت‌آمیزی که در آن دو کره صلح را در شبه جزیره تحکیم بخشند، می‌تواند به توسعه اقتصادی در شرق آسیا و سراسر جهان کمک کند.

او اظهار کرد: در صورتی که کره شمالی تلاش‌های صادقانه‌ای برای تحقق خلع سلاح داشته باشد، جامعه بین‌المللی نیز باید در مقابل جبران کند.

نظرات بینندگان