arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۱ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

سهم ۶۸ درصدی افراد بومی در تصادفات جاده‌ای

رییس پلیس راه کشور گفت: سهم افراد بومی در تصادفاتت جاده‌ای ۶۸ درصد و سهم مسافران و رانندگان غیر بومی ۳۲ درصد بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس پلیس راه کشور گفت: سهم افراد بومی در تصادفاتت جاده‌ای ۶۸ درصد و سهم مسافران و رانندگان غیر بومی ۳۲ درصد بوده است.

سردار تیمور حسینی، رییس پلیس راه کشور در دومین جلسه هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی در سال ۹۸ گفت: در طول تابستان روزانه ۳۰۰ میلیون کیلومتر پیمایش انجام شده و در هر پیمایش ۱۵۰ کیلومتر مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به جز شهریورماه که ۴ دهم‌درصد تردد کاهش یافت در مجموع ۵ درصد در تیر و مرداد افزایش تردد داشتیم.

رییس پلیس راه کشور با بیان اینکه در طرح تابستانی در فقرات تصادف فوتی ۴ درصد کاهش داشتیم خاطرنشان کرد: در تصادفات جرحی ۶۵۱ فقره افزایش داشتیم. البته در این بازه زمانی تعداد متوفیان و مجروحان در تصادفات جاده ای افزایش داشته است.

سردار حسینی با اشاره به فراوانی کشته ها در جاده های کشور در طرح تابستانی گفت: استان فارس با ۱۸۱ کشته رتبه اول استانها در فراوانی جان باختگان حوادث ترافیکی در جاده ها را داراست استان اصفهان با ۱۴۰ کشته و استان خراسان رضوی با ۱۱۳ کشته در رتبه های بعدی هستند. همچنین استانهای اردبیل با ۱۶ کشته و چهارمحال و بختیاری و تهران غرب با ۱۷ کشته جزو استانهایی هستند که کمترین فراوانی کشته ها را در طرح تابستانی داشتند.

وی ادامه داد: همچنین استانهای همدان با ۲۲ نفر افزایش معادل ۴۵درصد، کهگیلویه و بویراحمد با ۲۱ نفر معادل ۱۱ درصد و کرمان با ۱۰ نفر معادل ۸ درصد بیشترین تصادفات منجر به فوت را داشتند همچنین استانهای آذربایجان شرقی ۳۲ نفر کاهش معادل ۲۹ درصد، کردستان با ۲۹ نفر معادل ۴۶درصد و استان اصفهان با ۲۹نفر فوت شده معادل ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته در استان کاهش فوت شدگان را داشتند.

وی با اشاره به استانهایی که بیش از ۴ فقره تصادف منجر به فوت داشتند، گفت: استان فارس با ۴ فقره تصادف و ۱۹جان باخته، استان همدان با ۳ فقره تصادف و ۱۲کشته، استان کرمانشاه با ۲ فقره تصادف و ۹کشته و استان آذربایجان غربی با ۲فقره تصادف و ۸کشته به ترتیب استانهایی هستند که بیشترین تصادفات منجر به فوت را داشتند.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: همچنین تصادفاتی که بیشترین کشته را داشتند عبارتند از تصادفی که در روزهای اخیر در استان گلستان در محور اینچه برون اتفاق افتاد و ۱۵تن جان باختند همچنین تصادف دیگری در استان اصفهان با ۱۲کشته و یک فقره تصادف در استان خوزستان با ۷کشته به ترتیب تصادفاتی هستند که بیشترین آمار کشته شدگان را داشتند.

وی با اشاره به تصادفات فوتی و جرحی در جاده های برون شهری گفت: آمار تصادفات در جاده های اصلی ۵۲درصد، بزرگراه ها ۱۰درصد، آزادراه ها ۹درصد، جاده های روستایی ۹ درصد و مسیرهای فرعی ۲۰درصد است.

وی ادامه داد: فراوانی کشته ها در سر صحنه تصادف ۶۵درصد، در حین انتقال به بیمارستان ۵درصد و در بیمارستان ۳۰ درصد است. همچنین میزان سهم خودروها در تصادفات عبارتند از سواری۶۳ درصد، وانت۹ درصد، موتورسیکلت ۱۸درصد، کامیون ۹ درصد و اتوبوس مسافربری ۱ درصد است.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرها، ۳۱درصد تصادفات بر اثر واژگونی و ۲۳ درصد از ساعات ۱۶تا ۲۲ بوده است. همچنین در طول طرح تابستان روز جمعه‌ها با ۱۶ درصد روز پرتصادف و روز شنبه ها با ۱۱ درصد روز کم تصادف بوده اند. همچنین روز ۲۵ تیر با ۵۲ کشته و روز ۱۵ مرداد با ۷ کشته روزهای پرتصادف و کم تصادف در طرح تابستان بوده اند. همچنین ۱۴۳ نفر در ۲۵ فقره تصادف جان خود را از دست داده اند.

وی ادامه داد: مهمترین نکته در تصادفات این است که سهم افراد بومی در تصادفات در طرح تابستانی ۶۸ درصد و سهم مسافران و رانندگان غیر بومی ۳۲ درصد در تصادفات جاده ای بوده است. همچنین متوسط سرعت در این طرح نسبت به سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان