arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۲۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۳ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

مديرعامل ايران خودرو:45 درصد پروژه‌هاي ساخت داخلي قطعات به توليد انبوه رسيد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو از تحقق برنامه داخلي‌سازي قطعات طبق برنامه زمان‌بندي خبر داد و گفت: بيش از 45 درصد از پروژه‌ها و قراردادهاي ميز نخست وزارت صمت به توليد انبوه و پيش توليد انبوه رسيده است.

به گزارش ايكوپرس،‌ فرشاد مقيمي افزود: از مجموع 33 قطعه خوكفا نشده كه همكاري با قطعه‌سازان براي داخلي‌سازي آن در ميز نخست خودكفايي آغاز شده، 9 قطعه به توليد انبوه رسيده و 6 قطعه نيز در مرحله توليد يك روز خط (آمادگي براي توليد انبوه) است. باقي قطعات نيز مطابق برنامه درحال خودكفايي است.

وي تصريح كرد: با عزم ايجاد شده در زنجيره تامين،‌ تمامي قطعات طبق برنامه زمان‌بندي به مرحله توليد انبوه خواهد رسيد.

مقيمي ارزش قرادادهاي ميز اول خودكفايي را 420 ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: با سرمايه‌گذاري در داخلي‌سازي قطعات، علاوه بر قطع وابستگي و اتكا به توان سازندگان داخلي ميزان ارزبري در توليد محصولات نيز به صورت چشمگيري كاهش خواهد يافت.

وي از برنامه خودكفايي بخش ديگري از قطعات تا پايان سال خبر داد و گفت: به زودي پروژه‌هايي را براي داخلي‌سازي تعداد ديگري از قطعات به اجرا خواهيم گذاشت.

مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو،‌ داخلي‌سازي قطعات را مهم‌ترين اقدام براي برون رفت از بحران توليد خودروهاي داراي كسري قطعه برشمرد و افزود: با توليد قطعات وارداتي توسط سازندگان توانمند كشور، امكان طراحي و توليد محصول جديد نيز براي خودروساز فراهم مي‌شود.

وي تصريح كرد: گروه صنعتي ايران‌خودرو تحقق اهداف توليد در چارچوب اقتصاد مقاومتي و راهبردهاي دولت تدبير و اميد را با جديت دنبال خواهد كرد.

نظرات بینندگان