arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

واکنش یک فرمانده الحشد الشعبی به سخنان عادل الجبیر درباره ادعای حمایت مالی قطر

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق ضمن رد ادعای وزیری سعودی درباره حمایت قطر از الحشد، اعلام کرد که این سازمان عراقی نیازمند چنین کمکی نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق ضمن رد ادعای وزیری سعودی درباره حمایت قطر از الحشد، اعلام کرد که این سازمان عراقی نیازمند چنین کمکی نیست.

به گزارش فارس، «عادل الجبیر» وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خارجه سه‌شنبه (روز گذشته) ادعا کرد که قطر میلیون‌ها دلار به جنبش حزب الله لبنان و سازمان «الحشد الشعبی» عراق کمک کرده است.

الجبیر در حاشیه فعالیت‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک ادعا کرد که باید دوحه سیاست‌های خود را تغییر دهد و نمی‌توان اجازه داد که این سیاست‌ها ادامه یابد.

این ادعای مسئول سعودی واکنش یکی از فرماندهان الحشد الشعبی را به همراه داشت که این ادعا را کاملا تکذیب کرد.

«محمد البصری» از فرماندهان الحشد الشعبی به پایگاه خبری «بغداد الیوم گفت که «الحشد الشعبی یک نهاد نظامی عراق است که بودجه خاص خود را دارد».

البصری با بیان اینکه الحشد نیازمند کمک از قطر یا هیچ کشور حاشیه خلیج فارس نیست، تصریح کرد که این اظهارات تلاشی برای ضربه زدن به الحشد است.

وی ادامه داد: «چه زمانی قطر از الحشد یا قطر حمایت کرده است؟ معروف است که این کشور، حامی گروههای تروریستی و طرح‌هایی است که خواستار تخریب عراق است».

این فرمانده الحشد با تأکید بر اینکه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، بر اساس برنامه آمریکا حرکت می‌کنند، خاطر نشان کرد که این کشورها با رژیم صهیونیستی رابطه دارند که قدرتمند بودن عراق و اینکه نهاد نظامی مانند الحشد داشته باشد، برایش خوشایند نیست.

البصری در پایان اظهارات خود گفت که رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، خواستار آن هستند که عراق ضعیف باشد، «ولی با اراده دولت و ملت، همچنان کشور با نهادهای نظامی و فرزندان خود قدرتمند است».

نظرات بینندگان