arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۶ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی

انواع ارتودنسی نامرئی برای کسانی که نمی خواهند ارتودنسی آن ها دیده شود الاینرهای ارتودنسی نامرئی، قالب دندانی باریک و شفاهی هستند که روی دندان ها قرار می گیرند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انواع ارتودنسی نامرئی برای کسانی که نمی خواهند ارتودنسی آن ها دیده شود الاینرهای ارتودنسی نامرئی، قالب دندانی باریک و شفاهی هستند که روی دندان ها قرار می گیرند.

البته براکت های سرامیکی با این که قابل مشاهده است اما نسبت به نوع فلزی دید کمتری دارد. معمولا بزرگ سالان که نیاز به ارتودنسی پیدا می کنند تمایل دارند که هیچ وسیله اضافی در دهان شان دیده نشود به همین دلیل ارتودنسی نامرئی را ترجیح می دهند.

این روش هم مزایا و معایبی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم :

مزایا راحتی:

بیمار با وجود نوع الاینرهای شفاف در دهان احساس راحتی بیشتری دارد زیرا هیچ براکت یا سیم ارتودنسی در دهان وجود ندارد و باعث تحریک دهان شما نمی شود. آن ها در واقع بسیار شبیه به محافظ های دندانی هستند که هیچ لبه تیزی ندارند.

زیبایی بیشتر:

از آن جایی که بریس های نامرئی ظاهری شفاف دارد، از بریس های فلزی جذاب تر است و کسی متوجه وجود آن ها در دهان نمی شود.متحرک بودن: بریس های نامرئی، متحرک است و بر خلاف بریس های ثابت، می توان آن ها را برای غذا خوردن ، مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان از دهان خارج کرد.

مراقبت کمتر:

اگر چه بریس های نامرئی به مرور زمان کدر می شوند اما شما می توانید با استفاده از یک مسواک ارتودنسی نامرئی و محلولی ازکمی سفیده کننده و آب با شست و شوی یک دقیقه ای، بدون این که هیچ لکه ای باقی بماند آن ها را به حالت اول بازگردانید.

بهتر است این کار را روز در میان انجام دهید.

نکته :

ارتودنسی نامرئی از یک ماده پلاستیکی یا آکریلیک شفاف ساخته شده است و برای کسانی که مشکلات جزئی دارند، استفاده می شود.

این شیوه برای بزرگ سالان یا نوجوانان بهتر جواب می دهد زیرا صاف کردن دندان کودک پیچیده تر است. معایب ارتودنسی نامرئیاستفاده از این روش محدودیت های خودش را دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم :

درمان مشکلات خفیف ارتودنسی نامرئی درموارد خفیف یا متوسط ​​نتایج بسیار خوبی دارد اما در موارد پیچیده، ارتودنسی سنتی گزینه بهتری است. در مواردی هم می توان ارتودنسی سنتی را با ارتودنسی نامرئی ترکیب کرد.

قیمت زیادیکی از بزرگ ترین معایب قالب های نامرئی، گران بودن آن هاست و به دلیل این که بیمه نیز این هزینه را قبولی نمی کند بیمار باید هزینه زیادی پرداخت کند.

ضمایم ضمایم متصل روی دندان نصب می شود تا به الاینرها فشار وارد کند و دندان را سریع تر به جایگاهش بازگرداند که باعث درد و ناراحتی می شود.استفاده 22 ساعت در روز بریس های نامرئی باید دست کم ۲۲ ساعت در روز در دهان قرار داشته باشد و تنها برای غذا خوردن یا تمیز کردن دندان ها می توان آن ها را از دهان خارج کرد.

 

 خراسان

نظرات بینندگان