arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۲ - ۲۷ دی ۱۳۹۰

روایت آل‌اسحاق از شاگرد اول‌های بانک مرکزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


رئیس اتاق بازرگانی تهران با طرح این سوال که چرا بانک مرکزی با در اختیار داشتن 200تا 300 نفر از تحصیلکرده‌ها و شاگرد اول‌ها قفل می‌شود، گفت:نباید فضای اقتصادی کشور امنیتی باشد و باید به سربازان اقتصادی اعتماد کنید.


به گزارش  فارس، یحیی آل اسحاق در همایش سرمایه‌گذاری و کارآفرینی، اظهار داشت: ریشه همه مشکلات اساسی اقتصاد ما در دو مقوله مهم روحیه و نظام تدبیر است. نظام تدبیر باید متناسب با اقتضائات زمان و مکان باشد و در شرایطی که بدخواهان جهان در تلاش هستند تا با نظام ما مقابله کنند باید طرحی مناسب داشته باشیم. یکی از تاکتیک‌های دشمن ایجاد ناآرامی، تلاطم، عدم قدرت تصمیم‌گیری، بی‌انگیزگی و عدم شفاف بودن فضا بوده است و اگر ما هم در این مسیر گام برداریم آب در آسیاب دشمن ریخته‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر قرار است بیکاری کاهش پیدا کند باید سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند به طوری که مرکز آمار اعلام کرده است در میانگین سنی 15 تا 24 سال درصد شاخص بیکاری 24 درصد است.

آل اسحاق با تأکید بر اینکه باید تعزیرات به تسهیلات تبدیل شود اظهار داشت: اگر می‌خواهیم مشکلات را سامان دهیم باید مشکلات را شناسایی کنیم و تدابیر لازم و درستی در آن زمینه به کار ببریم. یک روحیه مناسب می‌تواند یک ریال را به صد تبدیل کند و افسردگی صد را به یک ریال تبدیل می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اگر فضای عمومی فضای نشاط، امید و انگیزه بالا باشد همه بالقوه‌ها به بالفعل تبدیل می‌شود.باید به سربازان اقتصاد اعتماد کنیم و فضا را امنیتی نکنیم. باید بپذیریم سیاست‌گذار دولتی و فعال اقتصادی در یک کشتی نشسته‌‌اند، ما نیازمند همدلی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه به هیچ وجه ما کمبود متخصص و تحصیلکرده در کشور نداریم گفت: بانک مرکزی 200تا 300 نفر از تحصیلکرده‌ها و شاگرد اول‌ها را در خود دارد اما چرا بانک مرکزی قفل می‌شود.
رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به فرمایشات رهبری اظهار داشت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما امروز در شرایط خیبر و بدر هستیم.
نظرات بینندگان