arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

نشریه آلمانی: فشارها ترامپ را ناچار به انتشار متن مکالمه تلفنی اش با زلنسکی کرد

نشریه زوددویچه سایتونگ آلمان نوشت: سرانجام تحت فشارهای شدید کنگره متن گفتگوی تلفنی ترامپ با همتای اوکراینی اش که اثبات کننده اتهامات دموکرات ها علیه وی است، را منتشر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشریه آلمانی: فشارها ترامپ را ناچار به انتشار متن مکالمه تلفنی اش با زلنسکی کردبه گزارش این رسانه، دفتر ریاست جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تحت فشار کنگره سرانجام متن مکالمه تلفنی «دونالد ترامپ» با «ولودیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی اش را منتشر کرد.منتقدان ترامپ وی را متهم کرده بودند که از قدرت خود برای گردآوری اطلاعات علیه رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو سوء استفاده کرده است.

بر اساس متن منتشر شده از مکالمه تلفنی ترامپ با زلنسکی، رئیس جمهوری آمریکا از همتای اوکراینی اش خواسته است که پرونده پسر«جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را در اختیارش قرار دهد.

به گزارش نشریه زوددویچه، فشارهای هفته های اخیر نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا و به راه انداختن تحقیقات رسمی برای استیضاح ترامپ سرانجام باعث شد که وی از تکذیب دست برداشته و متن مکالمه تلفنی خود با رئیس جمهوری اوکراین را منتشر کند.

طبق این متن زلنسکی نیز با بیان این که دادستان کل بعدی اوکراین با توجه به آرای بالای حزب حاکم در پارلمان، منتخب شخص وی خواهد بود، به ترامپ در این خصوص اطمینان داده است. این در حالی است که طبق متن این مکالمه، رئیس جمهوری آمریکا کمک مالی دولتش به اوکراین را به این پرونده مشروط نکرده است.
نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا رئیس جمهوری این کشور را متهم کرده اند که در ارتباط با اوکراین قصد بهره برداری انتخاباتی داشته و از این رو بحث استیضاح وی را مطرح کرده اند.
بر این اساس، هفت نفر از نمایندگان دموکرات کنگره در مطلبی که روز سه شنبه در واشنگتن پست منتشر شد، تأکید کرده اند که اگر مشخص شود که ترامپ از کمک های مالی آمریکایی ها به ستاد انتخاباتی اش، برای جمع آوری اطلاعات علیه «جو بایدن» رقیب انتخاباتی دموکرات خود سوء استفاده کرده، دلیل کافی برای استیضاح وی وجود خواهد داشت.

 


همچنین دهها نفر از سیاستمداران دموکرات با سخنان مشابهی در روزهای گذشته بر لزوم استیضاح رئیس جمهوری آمریکا تأکید کرده اند. طبق گزارش رسانه های آمریکا، تاکنون حدود ۱۴۰ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا با طرح استیضاح ترامپ موافق هستند.
امروز چهارشنبه سرانجام پس از ماه‌ها بحث و تردید، مجلس نمایندگان آمریکا رسما روند استیضاح رییس‌جمهوری این کشور را آغاز کرد. نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان با متهم کردن دونالد ترامپ به سوء استفاده از قدرت وتلاش برای واداشتن یک کشور خارجی به منظور دخالت در انتخابات آینده گفت: تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهوری آمریکا رسما شروع شده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در حالی در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان ۹۹) برگزار خواهد شد که تنور کارزار انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری آینده این کشور داغ است.
در این میان ترامپ که قصد ندارد میز خود را در اتاق بیضی کاخ سفید به رقبایش واگذار کند، باید با نامزدهای پرطرفدار دموکرات ها که «جو بایدن» معاون اول رئیس جمهوری پیشین آمریکا یکی از آنهاست، دست و پنجه نرم کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان