arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۸

سایپا 0 تراکتور 1؛ سومین یک هیچ و صدرنشینی

تیم فوتبال تراکتور با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل میزبانش سایپا که با تک گل فورچونه به دست آمد، به صدر جدول رده بندی مسابقات رسید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

تیم فوتبال تراکتور با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل میزبانش سایپا که با تک گل فورچونه به دست آمد، به صدر جدول رده بندی مسابقات رسید.

به گزارش "ورزش سه"، تراکتور و سایپا در شرایطی به هم رسیده بودند که شاگردان دنیزلی می دانستند با کسب پیروزی می توانند حداقل برای یکی دو ساعت هم که شده به صدر جدول رده بندی مسابقات برسند و این اتفاق هم در پایان بازی رخ داد. قرمزهای آذربایجانی که از چهار بازی گذشته دو پیروزی یک بر صفر برابر پرسپولیس و گل گهرسیرجان کسب کرده بودند و دو تساوی مقابل ذوب آهن و نفت مسجد سلیمان هم در کارنامه آنها بود، برای برگزاری پنجمین دیدار به تهران سفر کرده بودند و در ورزشگاه پاس قوامین مقابل شاگردان ابراهیم صادقی قرار گرفتند. این بازی که با استقبال قابل توجه هواداران تبریزی همراه شده بود، در نهایت با تک گل فورچونه که در دقیقه 10 و روی ارسال اوت احسان حاج صفی به دست آمد، به پایان رسید تا تراکتور پیش از برگزاری دیدار دو تیم نفت مسجد سلیمان و شهر خودرو که در مسجد سلیمان برگزار خواهد شد به صدر جدول رده بندی برسد.

 

سایپا تهران– تراکتورسازی تبریز- ساعت ۱۶:۱۵- ورزشگاه پاس قوامین تهران
داور: پیام حیدری
کمک ها: علی میرزابیگی – مهدی شفیعی
کمک داوران اضافی: سیدرضا مهدوی – امیرسامان سلطانی
داور چهارم: هادی طوسی
ناظر داوری: محمدرضا فلاح.

 

 

 

ترکیب سایپا

احمد گوهری، طاها شریعتی، آرمین سهرابیان، سعید محمدفرد، کمال‌الدین نیک‌خوی، روزبه شاه‌علی‌دوست، سید محمد مهری، سعید غلامعلی‌بیگی، محمدرضا سلیمانی، معین عباسیان و رضا جعفری ( 51امیرحسین حسین زاده )

سرمربی: ابراهیم صادقی

 

 

 

ترکیب تراکتور

رشید مظاهری، ایمان سلیمی، رضا اسدی، مهدی تیکدری، میثم تیموری، میمبلا ( ۶٢ دژاگه) ، احسان حاج صفی، مسعود شجاعی (87 سعید مهری)، ساسان انصاری،کوین فورچونه و اکبر ایمانی

سرمربی: مصطفی دنیزلی

 

 

 

 

 

اخطار:
دقیقه 43 برای کمال الدین نیک خوی سایپا

 

 

شرح گل:

(سایپا 0 تراکتور 1): در دقیقه 10 تیم فوتبال تراکتور روی پرتاب احسان حاج صفی از سمت راست خط دفاعی سایپا و دخالت رضا اسدی توانست موقعیت خوبی را برای فورچونه مهاجم فرانسوی این تیم ایجاد کند. او که در محوطه شش قدم صاحب توپ شده بود، با ضربه ای روی پا توانست گل اول بازی را ثبت کند.

 

 

 

دقایق حساس

دقیقه 18: ضربه ساسان انصاری که از زاویه بسته زده شد، با واکنش گوهری راهی کرنر شد.

دقیقه 22: ضربه سر طاها شریعتی با فاصله از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 24: شوت میمبلا که از روی ضربه ایستگاهی زده شد با مشت های گوهری به بازی بازگشت داده شد.

دقیقه ۶٧: ضربه احسان حاج صفی با ضربه انصاری همراه شد ولی گوهری شوت مهاجم تراکتور را مهار کرد و در ادامه سهرابیان توپ را سراسیمه به کرنر زد.

دقیقه 1+90: در شرایطی که میثم تیموری مدافع چپ تراکتور روی زمین افتاده بود، ارسال از همین منطقه موقعیت بسیار خوبی برای نخودکار تعویضی تیم سایپا ایجاد کرد که البته این موقعیت بسیار خوب با شوت بی دقت نخودکار از دست رفت.

 

 

 

 


شرح بازی

تراکتور که در این مسابقه با استقبال چشم گیر هوادارانش روبرو شده بود،تهاجمی کار را آغاز کرد و خیلی زود در دقیقه 10 توانست روی ارسال اوت از کناره های زمین و ضربه فورچونه به گل اول بازی دست یابد. در ادامه باز هم این تراکتوری ها بودند که صاحب توپ و میدان بودند و سعی می کردند موقعیت های بیشتری برای گلزنی ایجاد کنند. در ادامه اما این شاگردان ابراهیم صادقی بودند که آرام آرام با پاس های کوتاه، بر مالکیت توپ مسلط تر نشان دادند و تراکتور کمی به عقب نشست تا از تک گلش دفاع کند. در نهایت هم نیمه اول با ضربه سر سایپایی ها و واکنش مظاهری به پایان رسید تا انتظار نیمه دوم جذابی را داشته باشیم. نکته قابل توجه در نیمه اول، کیفیت نامناسب چمن ورزشگاه پاس قوامین بود که هنوز به فصل زمستان نرسیده ایم، بازی روی آن دشوار به نظر می رسد.
طی نیمه دوم بازی شاهد موقعیت های زیادی نبودیم. در این نیمه شاگردان دنیزلی سعی کردند با ارائه یک بازی محافظی کارانه، تک گل خود را حفظ کنند و به تیم حریف هم موقعیت آنچنانی ندادند. مهم ترین موقعیت تیم میزبان برای به ثمر رساندن گل تساوی در وقت های اضافی ایجاد شد که البته شوت نخودکار بی دقت بود. در ادامه دقایق بازی بیشتر توپ در میانه میدان، بیان بازیکنان دو تیم رد و بدل می شد. کیفیت نامناسب زمین، یکی از دلایل اصلی کیفیت پایین بازیکنان دو تیم در بخش هجومی بود.

 

 

اتفاق ویژه

اولین حضور مصطفی دنیزلی در فوتبال ایران با پاس تهران بود که آن زمان بازی های خانگی خود را در ورزشگاه پاس قوامین برگزار می کرد. این مربی پس از سال ها بار دیگر به ورزشگاه پاس قوامین بازگشت و توانست با کسب سه امتیاز ورزشگاهی که پیش تر دستگردی نامیده می شد را ترک کند. ضمن اینکه کسب سومین پیروزی تراکتور که هر سه با نتیجه یک بر صفر به دست آمده را می توان دیگر اتفاق ویژه این دیدار دانست.

 

 

بهترین بازیکن

کوین فورچونه بازیکن فرانسوی تیم فوتبال تراکتور توانست در پنجمین دیدار فصل، اولین گل خود را برای تیم جدیدش ثبت کند. این بازیکن البته غیر از تک گل سه امتیازی ای که به ثمر رساند، در حفظ توپ نیز به خصوص در دقایق پایانی بازی خوب عمل کرد تا ویژه ترین بازیکن زمین لقب بگیرد. البته می توان به نمایش خوب بازیکنان خط دفاعی تراکتور و همینطور اکبر ایمانی اشاره کرد که به خوبی وظایف خود را در بخش دفاعی انجام دادند.

 

 

حاشیه:

* در این مسابقه و در شرایطی که محمد خانزاده به دلیل مصدومیت نزدیک به یک ماه از میادین دور خواهد بود، مصطفی دنیزلی از رضا اسدی در پست دفاع آخر استفاده کرده و این بازیکن که مقابل تیم سابق خود بازی می کند، در کنار ایمان سلیمی زوج خط دفاعی قرمزپوشان تبریزی است.

* نکته جالب توجه اینکه در این دیدار تعداد هواداران سایپا بیش از بازی های خانگی گذشته این تیم است.

* خیابان های اطراف ورزشگاه پاس قوامین در اکباتان پیش از ورود به استادیوم نشان از حضور پرشور تراکتوری ها داشت.

* نزدیک 5 هزار هوادار تراکتور در این بازی حاضر شده اند که در طول بازی با تشویق های خود در حال حمایت از بازیکنانشان هستند.

* فرهاد مجیدی که در اردوی آخر تیم امید، 5 بازیکن از تیم سایپا را به اردو فراخوانده بود، از نزدیک این بازی را تماشا می کند. در تیم تراکتور نیز محمدرضا آزادی و رضا شکاری عضو تیم امید هستند.

* دو صحنه مشکوک پنالتی در نیمه اول برای دو تیم رخ داد که نکته جالب توجه عدم واکنش مربیان یعنی دنیزلی و صادقی بود.

* مترجم دنیزلی که به شدت نسبت به رفتار سایپایی ها در ادامه بازی اعتراض داشت، پس از اینکه توپ به اوت رفت، از پیام حیدری کارت زرد گرفت.

نظرات بینندگان